Kristlik karjamoraal ja elamata elu kutse

Alvar Loog
, kultuurikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Charles Gounod’ «Faust» Opera Northi esituses.
Charles Gounod’ «Faust» Opera Northi esituses. Foto: Heiti Kruusmaa

Kui Birgitta festival kaheksa aastat tagasi alustas, andsid korraldajad lubaduse pakkuda publikule üksnes Pirita kloostri ajastu või vaimsusega seotud muusikateatrit.

Tänaseks on sellest klauslist loobutud, ent ürituse programm vastab kunagise paastu- ja palvekoja keskkonnale iga aastaga järjest enam.

Olgugi et see vastamine leiab aset peamiselt vastandumise vormis: Pirita kloostri müürid, mille vahel mungad ja nunnad sajandite eest nii elu kui ka ennast eitades liha ning vaimu suretasid, on nüüd olnud järjepanu esituskohaks muusikadraamadele, mis kannavad oma sisus kiriku silmis ketserlikuna tõlgendatud lihalikku elujaatust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles