Lähiaastate suurim teedeehituse projekt on Tallinna ringtee

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Eesti teedehituses on lähiaastatel üks suurimaid projekte Tallinna ringtee rekonstrueerimine, kuhu rajataks lähiaastatel kuus eritasandilist ristmikku ja ehitatakse tee suures osas ümber 2+2 sõidurajaga maanteeks.

Tallinna ringtee saab lähiaastatel Kurna, Põrguvälja, Karla, Lagedi ja Väo eritasandilised ristmikud. Jälgimäele tuleb eritasandiline riste, kus peale- ja mahasõiduvõimalus puudub.  Kõigi Tallinna ringteele rajatavate eritasandiliste ristmike juurde on kavas rajada ka 2+2 sõidurajaga maantee, ütles maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk täna ajakirjanikele.

Kõige suurem ristmik on tulemas Tallinna ringtee ja Tallinna-Narva maantee ristumiskohale Väosse. Plaani järgi valmib Väo ristmik aastatel 2017-2018. Kõige varem on võimalik alustada ehitusega aastal 2015. Väo ristmiku juures asub Olerexi tanklale kuuluv krunt, mille võõrandamiseks on vaidlused veel pooleli. Sirk märkis, et kui maanteeamet Olerexiga kokkuleppele ei jõua, tuleb alustada sundvõõrandamise protsessi. Ta avaldas lootust, et kokkulepe Olerexiga on siiski võimalik.

Maanteeamet rajab lähiaastatel Tallinna-Tartu ja Tallinna-Pärnu maanteele 2+1 sõidurajaga teelõigud, mis võimaldavad kiirematel sõidukitel ohutult aeglasematest mööduda.

Põltsamaa ja Tartu vahelisel teelõigul on viimastel aastatel juhtnud 243 rasket liiklusõnnetust, milles on hukkunud 28 ja saanud vigastada 294 inimest. Kahtlemata on tegemist liiklusohtliku teelõiguga, kuhu tuleb tagada ohutud möödasõiduvõimalused, ütles Sirk.

Möödasõiduradade ehitamise eskiislahendus on valmimas, praegu on maanteeamet valinud välja 15 kohta, kuhu saaks ja tasuks ehitada umbes 1,5 kilomeetri pikkused möödasõidurajad. Maanteeamet kaalub veel, kas nendesse kohtadesse tasub ehitada 2+1 sõidurajaga või 2+2 sõidurajaga möödasõidulõigud. Praeguse kava järgi valmib projekt aastal 2018. Ehitust alustatakse Põltsamaa poolsetest  radadest, mõlemas suunas üks.

Maanteeamet rajab aastatel 2015-2016 Eesti esimesed 2+1 sõidurajaga möödasõidukohad Ääsmäe ja Kernu vahelisele maanteelõigule. Sirk märkis, et seda teelõiku läbib ööpäevas 7000 autot. Projekti maksumus on 19 miljonit eurot. Pikiprofiili tõttu on sellel teelõigul puudulikud möödasõiduvõimalused, kummalgi suunal on kavas rajada kaks möödasõidukohta, kus tohib sõita 100 kilomeetrit tunnis. Hanke ettevalmistused on praegu juba käimas. Kuna tegemist on ohtliku teelõiguga on kavas ka 1+1 sõidurajaga teelõigu keskele rajada piire, mis takistab seal möödasõitude sooritamist.

Aastatel 2018-2019 rajab amet Tallinna-Pärnu maanteele viie kilomeetri pikkuse Kernu ümbersõidu, mis tagab ohutu liikluskeskkonna Kernu asulas ning sujuva transiitliikluse ümbersõidul.

Tallinna-Narva maanteel on lähiaastatel kavas kaks suuremat projekti. Tallinna külje all on kavas rekonstrueerida Pirita jõe sillad.  

Sillamäel on plaanis rajada praeguse raudteeülesõidu kohale kahetasandiline ristmik. Sirk märkis, et kuna rongiliiklus Sillamäele on tihenemas, peavad autod Eesti ühel põhimaanteel aina sagedamini ootama rongi taga. Kahetasandiline ristmik aitab seda vältida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles