Saaremaa püsiühendust uuritud juba üle 10 aasta

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praamijärjekord Virtsu sadamas..
Praamijärjekord Virtsu sadamas.. Foto: Mati Hiis / SL Õhtuleht.

Maanteeameti teatel on Saaremaa püsiühenduse võimalusi uuritud juba 1997. aastast ja sellele kulutatud ligi 10 miljonit krooni, millele lisandub nüüd soomlastega sõlmitud lepingu maksumus ligi 14 miljonit krooni.


Maanteeameti ehitusosakonna juhataja Urmas Konsapi sõnul on selliste suurprojektide nagu Saaremaa püsiühenduse ettevalmistamine pikk protsess, mis hõlmab erinevaid strateegiliste dokumentide ettevalmistusi, keskkonnamõjude strateegilist hindamist, avalikustamisega seotud protseduure ja palju muid uuringuid, mis aitavad selgusele jõuda, kas projekt on teostatav ja kui on, siis millal, kuidas ja mis vahenditest.

2005. aastal selgitati püsiühenduse finants- ja keskkonnaanalüüsi tulemusena välja, et tehniliselt ja majanduslikult on püsiühendus põhjendatud, kuid enne lõpliku otsuse tegemist tuleb põhjalikumalt hinnata võimalikke sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonna aspekte.

Muu hulgas selgus, et 2020.aastaks oleks parvlaevade opereerimiskulud mandri ja Muhu vahel 10 korda suuremad kui püsiühenduse kulud, vastavalt 200 ja 20 miljonit krooni.

«Riik peab vaatama oma tegemistes ja otsustes ka ettepoole, mitte elama ainult tänases päevas, sealhulgas arendama riigi infrastruktuuri, et tagada kõikidele võrdsed liikumisvõimalused ja optimeerima kulusid,» selgitas Konsap uue uuringu alustamise vajadust. Raha selleks tuleb riigieelarvest.

Seni on püsiühenduse erinevatele finants-, majandus- ja keskkonnauuringutele kulutatud 9,8 miljonit krooni, sealhulgas 2005.aastal korraldatud komplekssele Saaremaa püsiühenduse finants-majanduslikule ja keskkonnaalasele analüüsile 7,7 miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles