Reklaamimaks kaotas linnapildist kinnisvara müügikuulutused

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reklaamimaksu määruse muudatus maksustab alates selle aasta algusest ka hoonete akendel olevad reklaamid, mis varem olid maksuvabad.
Reklaamimaksu määruse muudatus maksustab alates selle aasta algusest ka hoonete akendel olevad reklaamid, mis varem olid maksuvabad. Foto: Peeter Langovits

Kui kinnisvarabuumi ajal oli Tallinnas igal tänaval vähemalt ühe maja või aia külge löödud maakleri nime ja telefoninumbriga müügikuulutus, siis täna võib näha vaid üksikuid sedasorti reklaame.


See aga ei tähenda, et kinnisvaraturul asjad väga halvad oleksid. Tegelikult on Tallinna linn asunud selle aasta algusest jõustunud reklaamimaksu määruse muudatuste alusel ka kõige väiksemate reklaamipindade pealt reklaamimaksu koguma.

«Kinnisvaraturu olukord ei ole sugugi halb,» kinnitas Uus Maa Kinnisvarabüroo turundusjuht Hanni Niidas. Ta lisas, et ilmselt vähenes kinnisvara müügikuulutuste arv buumi lõppedes ning omakorda vähendas nende arvu veel reklaamimaksu määrusesse tehtud muudatus, mis võimaldab linnaametnikel ka kõige väiksemate müügiplakatite eest maksu koguda.

Nimelt sätestab aasta alguses jõustunud seadusemuudatus, et nüüdsest lähevad maksu alla ka eraomandis oleval kinnistul või ehitisel või selle siseruumides asuvad avalikkusele suunatud reklaamid.

Kui määrus jõustus, siis lubas mõni kaupluseomanik hakata töötajaid koondama, sest aastane reklaamimaks kujunevat sama suureks kui kui ühe inimese palgal pidamine sama aja jooksul.

Kinnisvaravahendajad, kes kasutasid hoonetele kinnitatud müügikuulutusi varem lihtsalt täiendava tasuta reklaamikanalina, mõtlevad reklaamimaksu tõttu praegu iga objekti juures järele, kui otstarbekas selle müügile välireklaami tegemine võib olla.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles