Henrik Roonemaa: hakkame rohkem maksma

Henrik Roonemaa
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Henrik Roonemaa
Henrik Roonemaa Foto: Erakogu

Mina olen oma peres see inimene, kelle ülesandeks on arvuteid remontida. Vanasti tähendas mu kohustus ka seda, et pidin mõnikord autorooli hüppama ja teise linna sõitma või pidid mu vanemad jupp aega ootama, kuni ma läbi tulen ja mingi väikse asja ära lahendan, aga ammu enam ei pea.

Juba aastaid tagasi avastasin ma teenuse LogMeIn, mis võimaldab hoolealustes arvutites toimetada üle interneti. LogMeIn on seega minu jaoks suur ajasäästja. Teisipäeval teatasid nad, et nende tasuta teenus kaob ära ja edaspidi tuleb maksma hakata. Kohe päris palju maksma, minu viie hooldusaluse arvuti puhul ligi 200 eurot aastas.

Nad pole ainsad. Kas olete tähele pannud, et märkamatult on tasulised netiteenused meie igapäevaellu hiilinud? Kes oleks interneti romantismiperioodil seda uskunud, aga praegu võin iga kuu kokku liita vaata et kolmekohalise summa eurosid, mille ma netiteenustele kulutan. Spotify, Evernote, Drop­box, The New York Times, muusika- ja filmifailide ning e-raamatute ostud ja nii edasi ja nii edasi. Vanasti oleks seda kõike pakutud tasuta või oleks seda saanud piraatida, aga enam mitte. Nüüd ma maksan.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles