Häirekeskus: inimesed on hädaabinumbri teenusega rahul

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopas tähistatakse täna 112 päeva.
Euroopas tähistatakse täna 112 päeva. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Euroopas täna tähistataval hädaabinumbri 112 päeval teatas häirekeskus, et hiljutise uuringu kohaselt on 92 protsenti 112-le helistanutest teenusega täiesti või pigem rahul, mis näitab, et inimeste hinnang häirekeskuse tööle on hea.

Häirekeskuse peadirektori Janek Laeva sõnul on asutuse eesmärk olnud elanikkonna rahulolu taset hoida ja mitte lasta seda ümberkorralduste käigus langeda. Tema sõnul näitas eelmise aasta lõpus korraldatud elanike rahulolu uuring, et seda eesmärki on häirekeskus suutnud täita ja isegi ületada.

Uuringu tulemust, mille järgi on 92 protsenti hädaabinumbrile helistanutest teenusega rahul, nimetas Laev märkimisväärseks. «Võrreldes 2011. aastaga on üldine rahulolu protsendi võrra tõusnud ja tervelt viis protsenti on rohkem neid inimesi, kes jäid 112-le helistamise kogemusega väga rahule. Ja seda olukorras, kus ümberkorralduste aeg ja elanike rahulolu tõus on oma olemuselt vastandid,» ütles ta.

Häirekeskuses toimuvad ümberkorraldused, et minna aasta lõpuks üle ühisele hädaabinumbrile 112, mis võimaldab ühelt numbrilt kutsuda nii kiirabi, päästet kui politseid.

Laev nentis, et kuigi inimeste hinnang häirekeskuse tööle on hea, näitas uuring kätte ka aspekte, kus teenuses on arenguruumi. «2014. aasta on häirekeskusele väga vastutusrikas aasta – ühele hädaabinumbrile üleminek nõuab järjekindlat ja süsteemset tööd hädaabiteenuse taseme hoidmises ja parandamises,» lausus ta.

Uuringust selgus, et kõige olulisemaks pidas enim ehk 32 protsenti küsitlusele vastanutest hädaabinumbri kättesaadavust ning 28 protsenti vastamise kiirust.

Samuti selgus, et 72 protsenti hädaabinumbril helistanutest sai ühendust väga kiiresti ja 23 protsenti pigem kiiresti. 94 protsenti pidas vastuvõtja suhtlemisoskust väga heaks või pigem heaks ning 80 protsenti leidis, et olukorra hindamiseks ja täpsustamiseks esitatud küsimuste hulk oli piisav.

Seda, et 112 on hädaabinumber kogu Euroopa Liidus, teadis Eestis 73 protsenti vastanutest ehk 14 protsenti rohkem kui 2011. aastal.

Uuringufirma Faktum & Ariko korraldas Eesti elanike hulgas telefoniküsitluse häirekeskuse tellimusel 2013. aasta oktoobris.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles