Sel nädalal algab Kalaranna tänava ehitus

Meribel Sinikalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linlastele armsaks saanud Kultuurikilomeetri asemele valmib Kalaranna tänav.
Linlastele armsaks saanud Kultuurikilomeetri asemele valmib Kalaranna tänav. Foto: Toomas Huik

Põhja puiestee ja Tööstuse tänava vahel kulgeva killustikkattega Kultuurikilomeetri asemele valmib 2015. aasta augustiks 1,75 km pikkune läbivalt 1+1 sõidurajaga  Kalaranna tänav. Töid alustatakse sel nädalal, teatas Raepress.

Tööde käigus rajatakse asfaltkattega nelja meetri laiune kergliiklustee, rekonstrueeritakse Noblessneri laevatehase raudteeviadukt ning sõidutee merepoolsele küljele rajatakse kahe meetri laiune kõnnitee. Tööde käigus rajatakse energiasäästlik tänavavalgustus ja ülekäiguradadele, mis on projekteeritud ohutussaartega, rajatakse erivalgustus.

Tänasel Kultuurikilomeetril olevaid valgustusmaste taaskasutatakse ülekäiguraja- ja kõnniteevalgustitena. Musta-valge triibulised piirdepostid ja kilomeetripostid taaskasutatakse jalgratta- ja jalgtee lahenduses, et oleks tagatud olemasoleva sümboolika järjepidevus.

Kalaranna tänavale rajatava haljastuse kontseptsiooni kujundamisel on lähtutud põhimõttest, et kasutatakse kogu tee ulatuses teemaale sobivaid liike. Samuti on üheks oluliseks aluseks optimaalsed tulevased haljastuse hoolduse kulud. Rajatava haljastuse põhikontseptsioon näeb  ette terve teekoridori ulatuses nelja rea (2+2) puude istutamist paralleelselt teega, kõnniteega ja jalgrattateega.  Teekoridoris, kuhu tehnovõrkude paigutusest tingituna ei saa puid kasvama panna, on projekteeritud põõsaste istutusalad.

Kalaranna tänava ehitusprojekti koostas SWECO Projekt AS. Ehitustööd teostab AS Teede REV-2. Ehitustööde kaasfinantseerijaks on Riigi Kinnisvara AS, AS Gaasivõrgud, BLRT Grupp AS, Elektrilevi OÜ ja AS Tallinna Küte. Ehitustööde kogumaksumus on 6,2 miljonit eurot.

Liikluskorralduses peab ehituse ajal arvestama ehitatava teega ristuvate juurdepääsude tagamisega, kuid ligipääs naabruses paiknevatele kinnistutele võib olla tavapärasest keerulisem. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles