Tallinna Sadam (TS) on see ettevõte, kelle laevad meid 2016. aastast Hiiu- ja Saaremaale viivad, mis sellest, et reederi otsimiseks korraldatud riigihange veel käib. Kõik märgid näitavad, et majandusministeerium korraldas riigihanke lihtsalt vormitäiteks. Seadus lubab hanke luhtumise korral alustada otseläbirääkimisi ettevõtetega ja arvan, et needsamad läbirääkimised oligi tegelikult siht. See on lihtsaim tee parvlaevaliiklus Saaremaa Laevakompaniilt (SLK) ära võtta – asi mida enam-vähem kõik majandusministrid, Edgar Savisaar välja arvatud, on üritanud – ja riigifirmale anda.
Tellijale
Aivar Õepa: Tallinna Sadam, uus saarte reeder
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juba suve algul, kui hange välja kuulutati, ei paistnud ministeerium seda tõsiselt võtvat. Avalikkusele jäeti mulje, et tuleb tihe rahvusvaheline rebimine, hankele on kutsutud pea kõik ümbruskonna suuremad tegijad. Nimekirja läbi helistades selgus aga, et enamik ei tea konkursist midagi, ja pole ka ime, sest neile saadeti vaid e-kiri pealkirjaga «Information». Isegi «informatsiooni» kohalejõudmist ei vaevutud kontrollima. Jutt on kümneaastasest lepingust, mahuga silma järgi vähemalt 150 miljonit eurot! Olgu, Financial Timesis lehekülje ostmine hanke reklaamiks poleks võib-olla olnud parim rahapaigutus … aga võib-olla oleks ka olnud. Telefonivestlused ja ärilõunad huvilistega oleks võinud hanke korraldamise eelarvesse siiski mahtuda.