Šein: poliitreklaami lubamisel on kolm küsimärki

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hagi Šein
Hagi Šein Foto: Andres Teiss/ Postimees.

Meediaekspert Hagi Šein leiab, et ettepanek hakata rahvusringhäälingus tasuta poliitreklaami edastama tekitab mitmeid küsimusi.

«Küsimusel valimistega seotud ideede- või isikureklaami tasuta lubamisel ERRis on vähemalt kolm aspekti – sisuline, rahaline ja regulatiivne,» ütles Šein.

Tema hinnangul on ERR valijate informeerimise ülesannet siiani peamiselt läbi arutelusaadete täitnud. Kui lubada ka valimisreklaami edastamist, võivad tekkida probleemid reeglistamise ja võrdsete võimaluste tagamisega, leiab Šein.

«Ega me täpselt ei tea, kuidas erakonnad selle uue võimalusega ümber käiksid ja kuidas valimisraha kulutaksid, aga mis peaks neil olema lisavõimaluse vastu end avalikus ringhäälingus positiivselt ja kriitikavabalt esitleda,» arvas meediaekspert.

Ka poliitreklaam on reklaam

Põhiküsimuseks on Šeini arvates aga reklaami regulatsioon rahvusringhäälingus. «Esiteks, kuidas tõlgendada seadust, mis keelab ERRis reklaami kui sellise. Poliitreklaamil on kõik reklaami tunnused olemas,» tõi ta välja.

Šein lisas, et probleemidest olenemata tasuks teemaga tegeleda ning juba idee läbimõtlemine selgitaks nii mõndagi.

Postimees kirjutas eelmisel nädalal, et rahvusringhäälingu nõukogu juht Andres Jõesaar näeb maksumaksja raha otstarbekamaks kasutamiseks võimalust enne valimisi ERRi kanalites edastada tasuta poliitilist reklaami.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles