Varsti saab ümber Kanada laevaga sõita

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Amundseni kapten Alain Lacerte (vasakul) uurimas, kuidas kulgeda ohutult läbi Arktika. Kuigi kliima on soojem, pole ohud kuhugi kadunud.
Amundseni kapten Alain Lacerte (vasakul) uurimas, kuidas kulgeda ohutult läbi Arktika. Kuigi kliima on soojem, pole ohud kuhugi kadunud. Foto: Sipa/AFP/Scanpix

Naftatanker libiseb rannavalve jäälõhkujast Amundsen möödudes virmalisi täis taeva all öhe. Ta kaob Loodeväila madalike ja väinade rägastikku – navigeerides mööda vetevälju, mis olid aastatuhandete jooksul sel aastaajal külmunud.  

Soojenemine sunnib polaaralade jäämütsi taganema, avades seeläbi meretee läbi Kanada Arktika saarestiku ning muutes Atlandi ja Vaikse ookeanid mitme kuu jooksul omavahel ühendatuks. Rooli taga on komandör Alain Lacerte, kes juhib alust läbi kuninganna Maudi lahe – süvenedes samal ajal 1950ndatest aastatest pärit kaartidesse ja tehes GPSi abil kurssi muudatusi.

«Kui kaardi peal on näha valget, tähendab see, et seda ala pole uuritud,» selgitab ta, kummardudes kaardi kohale, mis on enamikus just valget värvi. «Suuremat osa Kaug-Põhjast pole veel uuritud, nii et meie kaardid on ebausaldusväärsed.» Oma asukoha kontrollimiseks kasutab meeskond pidevalt mitmesignaalilist sonarit ja radarinäite.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles