Postimees vestles nelja koolijuhiga Tartust, Haapsalust, Rakverest ja Tallinnast ning kõik ütlesid, et vähemalt nende koolis pole pagulastemaatika paremaks mõistmiseks rollimänge kasutatud. Küll aga on rollimänge kasutatud näiteks ühiskonnaõpetuse- või kirjandusetundides.
Ministeerium kinnitab, et nemad on toetanud erinevate õppematerjalide, näiteks käsiraamatute väljaandmist. Nii loodavad nad laiendada õpetajate valikuvõimalusi.
Kasvatusteadlane: rollimäng on hea, kuid seda ei tohi kasutada ideoloogiliseks survestamiseks
Kasvatusteadlane Tiiu Kuurme märkis haridusministeeriumi soovitatud rollimänge kommenteerides, et rollimäng on hea viis õppimiseks ja empaatiavõime kasvatamine on tervitatav, kuid seda läbi viies ei tohi õpilasi survestada pagulasi kindlasti heaks kiitma.
Kuurme märkis, et on hea, kui õpilased saavad arutleda pagulasprobleemi üle, kuid tuleks lubada kindlasti jääda igaühel oma arvamuse juurde.
Samas tuleks Kuurme sõnul õpilastele selgitada, et pagulasi tõrjuda kindlasti ei tohi, sest just see viibki äärmusluse tekkeni.
Haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar loodab, et selliseid mänge kasutatakse üha rohkem. «Selline psühhodraama võtete kasutamine on tegelikult väga tõhus. Et üritada panna see õpilane sellesse olukorda, kus ta tegelikult hakkab oma ihukarvadega tundma, mis olukorras teine on,» selgitas Käosaar ERRi raadiouudistele.
Kõige parem ongi õpilaste väärtushinnanguid kujundada mitte läbi keeldude ja käskude, vaid lastes neil endal arutada, mis on hea ja mis halb, ütles Käosaar. Seda ka siis, kui lapsel on kodunt kaasas teistsugused hinnangud.