Piloodid soovitavad riigil osta odavama kopteri

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keila, Eesti, 19.07.2017.
Kopterijuht Martin Noorsalu.  Kiirabi soetamise vajadus. Plats kuhu medikopter maanduks kergelt. 
FOTO:SANDER ILVEST/POSTIMEES
Keila, Eesti, 19.07.2017. Kopterijuht Martin Noorsalu. Kiirabi soetamise vajadus. Plats kuhu medikopter maanduks kergelt. FOTO:SANDER ILVEST/POSTIMEES Foto: Sander Ilvest / Postimees

Kui praegu kaalub riik veel ühe suure päästekopteri soetamist, siis kogenud pilootide kinnitusel on tegu mõttetu ostuga. Tegelikult vajab Eesti hoopis ühte väiksemat lennumasinat, mis hakkaks tegema vaid meditsiinilisi lende.

«Kui Vene tehnika vahetati Agusta päästekopteri vastu, siis üritati leida masin, mis teeks kõike. Aga lennunduses ei ole nii, et üks asi teeb kõike, ja teeb seda hästi,» rääkis kogenud kopteripiloot Martin Noorsalu MTÜ Eesti Kiirabikopterist.

Kaitseväes töötav ja Afganistanis meditsiinilise evakuatsiooni kopteri piloodina missioonil olnud mees tõi näite, et praegu politsei- ja piirivalveameti lennusalga kasutus olevad kolm AgustaWestland AW139 kopterit on päästetöödeks liiga väiksed, samas piiripatrulli või kiirabilendudeks liiga suured. Ka ei saa pisikeste ratastega päästekopterid maanduda paljudes kohtades, näiteks pehme pinnasega aladel, saartel aga pole kopteri maandumiseks sageli piisavalt ruumi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles