Saastekvoodi tulu eest ostetakse Tallinnale uusi tramme

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskkonnasäästlik tramm
Keskkonnasäästlik tramm Foto: Valitsuse pressibüroo

Valitsus otsustas müüa riigi kasutamata saastekvoodi Hispaaniale 45 miljoni euro eest ja müügist saadava raha eest soetada Tallinnale  vähemalt 15 keskkonnasäästlikku trammi.

Millised trammid 4. liinil 2014. aastal sõitma hakkavad, ei ole veel teada, sest esmalt tuleb olemasolev trammitee ja muu sinna juurde kuuluv taristu kriitilise pilguga üle vaadata. Alles pärast seda saab hakata paika panema ostetavate trammide mõõtmeid ja muid tehnilisi andmeid ning kuulutada välja riigihange. Tõenäoliselt toimud see mitte varem kui 2012. aasta lõpus.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul tuleb enne trammide ostmist teha põhjaliku eeltööd.

See tähendab olemasoleva taristu ülevaatamist, millest sõltuvad ka vajalikud ehitusmahud. Alles pärast seda uuringut on võimalik öelda, milline peab olema trammide pikkus, laius ja teljekoormus.

Harjo sõnul ei ole kõiki 4. trammiliini rööpaid vaja välja vahetada. Tartu maanteel, Pärnu maanteel Viru ringist kuni Vabaduse väljakuni ning Hobujaama tänava kandis on taristu alles hiljuti renoveeritud ning rööbastele betoonalus paigaldatud, mistõttu ei ole seal vaja midagi teha.

Taristu renoveerimise raha tuleb taotleda Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist. Esialgsete hinnangute järgi peaks seda olema umbes 18 - 19 miljonit eurot. Peale rööbastee renoveerimist hõlmab see ka kuue alajaama väljavahetamist.

Hispaanlaste soovitusel peavad uued trammid olema varustatud nüüdisaegse energiatõhusa tehnoloogiaga, näiteks pidurdusenergiat salvestava süsteemiga. Uus tehnoloogia aitab heitmeid maksimaalselt vähendada.

Lepingu kohaselt hakkavad uued trammid kasutama vaid taastuvatest allikatest toodetud elektrit. Selleks hangitakse taastuvenergia sertifikaate mahus, mis vastab trammide liiniläbisõidule.

Uus tehnoloogia parandab oluliselt Tallinna ühistranspordi kvaliteeti, mis aitab muuta linnaelanike transpordieelistusi ühistranspordi kasuks. Nii väheneb kesklinnas autode hulk ja seega ka õhusaaste kontsentratsioon.

Uusi tramme on Eestisse oodata 2014. aasta lõpuks.

Harjo sõnul oli hispaanlaste soov, et kui Tallinn saab 15 uut trammi, siis tuleks sama palju vanu tramme utiliseerida ehk vanarauaks viia. Tegelikult päris nii see ei käi, sest ka praegu liinil olevatel elektrisõidukitel on sõlmi ja detaile, mida saab kasutada varuosadena, nii et 15 trammi kindlasti vanarauaks ei lõigata.

«Tallinn soovib jätkuvalt olla Euroopas pealinn, kus arendatakse ka edaspidi just trammiliiklust, sest meil on väljakujunenud trammiteede võrgustik ja inimesed eelistavad  oma liikumise kavandamisel järjest rohkem trammi,» ütles abilinnapea Taavi Aas.

Aasa sõnul peaks arvutuste kohaselt projekti elluviimine tõstma 4. trammiliini kasutajate arvu ning ühistranspordi atraktiivsemaks muutma. Samuti aitab see vähendada autodest tulenevat keskkonnasaastet ja negatiivset mõju pealinna elukeskkonnale.

4.trammiliin, mis liigub marsruudil Ülemiste – Tondi – Ülemiste, on valitud investeeringuteks kui linna olulisi sõlmpunkte ning piirkondi ühendav ühistranspordiliin. Samuti kulgeb liin pikalt läbi kesklinna, mis aitab kindlasti kaasa linnapildi atraktiivsemaks muutmisele ja reisijate mugavale liiklemisele.

«Trammiliinivõrgu rekonstrueerimine ja moderniseerimine on üheks Tallinna ühistranspordi prioriteetseks arengueesmärgiks. Ühtlasi jätkab Tallinn ka teiste võimaluste otsimist, et luua täiesti uued trammiliinid Lasnamäelt kesklinna ja lennujaama suunal,» täpsustas Aas.

Tänasel õhtusel tipptunnil sõitis Tallinna neljal liinil 57 trammi. Loomulikult on neid elektrilisi sõiduvahehendeid trammi- ja trollibussikoondisel rohkem, osa neist seisab varus, osa on remondis või korralises hoolduses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles