Tallinna tänavate joonimine edeneb visalt

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavamärgistus.
Tänavamärgistus. Foto: Toomas Huik

Tallinna liiklusmärkide ja tänavamärgistuse korrasoleku eest hoolitsev firma Signaal on tänavu linna transpordiametilt saanud vaid üksikuid ülesandeid tänavamärgistuse uuendamiseks, kuigi ilmad lubavad seda tööd teha.

«Ma ei julgeks meie tegevust küll päris tänavate joonimiseks nimetada,» ütles Signaali juhatause esimees Ats Tamm. «Oleme vaid natuke parandanud kulunud jooni, mida transpordiamet on suvatsenud tellida.»

Ta lisas, et transpordiametiga sõlmitud lepingu järgi ei ole Signaalil õigust omal algatusel midagi teha, ainult ettepanekuid võib esitada ning seda on firma ka teinud.

Transpordiameti liiklusosakond otsustas hiljuti alustada kesklinnas tänavate joonimisega. Esimesena uuendas Signaal tänavamärgistust Pärnu maanteel, Vabaduse väljakul ning Kaarli puiesteel.

«Kuna raha on linnal vähe, siis võeti suund sellele, et põhiliselt uuendatakse tänavamärgistust värviga, mitte plastikuga,» ütles Tamm. «Minu kogemus näitab, et värv kestab umbes kolm kuud ja siis on kulunud. Plastik peab aga vastu 4 - 5 aastat. Aga nii on linn otsustanud, kuna tahetakse raha kokku hoida.»

Kahe kuu eest saatis Signaal linna transpordiametile omapoolsed ettepanekud, mille põhisisu seisnes selles, et suure liiklusega tänavatel tuleks värvi asemel kasutada plastikut. Eelmise aastal märgistati värviga Peterburi teed, Pirita ringrada ja Õismäe suurt ringteed ning praeguseks on sealt kõik jooned kadunud.

Transpordiametil on tänavu tänavate märgitasmiseks ja fooride korrashoiuks ette nähtud 17 miljonit krooni ehk umbes 1,1 miljonit eurot. Sama palju raha oli selleks otstarbeks ka mullu. Parematel aastatel kulutas linn aga nende tööde tegemiseks kaks korda rohkem.

«Mingit rahade jaotust ei ole meieni siiani jõudnud, nii et me ei tea, kui palju saame kulutada tänavamärgitsuseks ning kui palju fooride korrashoiuks,» mainis Tamm.

Ta lisas, et linnas oleks hädasti vaja tänavamärgistus uuendada paljudes kohtades. Kuna ka eelimisel aastal oli raha vähe, siis on olukord päris hulluks muutunud.

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa mainis, et jõudumööda ja võimaluste piires ikka tänavamärgistust uuendatakse. Eelkõige tehakse seda tööd nendes kohtades, kus on vaja tagada autojuhtidele ohutu liiklemine. Paljuski sõltub tänavate joonimine ka ilmadest.

Värvi eelistamist plastikule põhjendas Rüütelmaa asjaoluga, et niimoodi on võimalik rohkem tänavaid märgistada. Ta lisas, et ühe või teise meetodi kasutamine sõltub ka teekattest. Mõni teekatte materjal peab värvi paremini kinni kui plastikut. Kui kuumal suvel kipub mõni asfaldisegu kiiresti sulama, siis ei püsi plastik seal eriti kaua.

«Kus kannatab värviga teha, seal ei ole mõtet ju raha plastiku peale kulutada,» märkis Rüütelmaa.

Ta lisas, et tänavamärgistust hakatakse ühes või teises kohas uuendama alles siis, kui teekate on parandatud ja augud lapitud. Vastupidises järjekorras ei oleks mõistlik tõid teha.

Kuna sel aastal oli talv tavapärasest pikem ja lume sulamine võttis rohkem aega, siis on Rüütelmaa sõnul ka tänavamärgistuse tegemine jäänud tavalisest veidi hilisemaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles