Möödunud laupäeval, muuseumiöö melu tuules, said Narva-Jõesuus kokku ekskursioonide sari «Avatud majad» ja kunstiprojekt «Kunstnikud kogudes». Viimane avati näitusega «Puhkus on töö», mis uurib puhkusekultuuri ja eluolu Narva-Jõesuus. Paigas, kus kunagised kihavad kuurortlinna aastad on asendunud teistsuguse võlu – nostalgiaga.
Tellijale
Narva-Jõesuu – kontrastide linn
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kauni looduse ja muuseas Eesti pikima rannaribaga Narva-Jõesuu hakkas suvitajaid meelitama juba 19. sajandi lõpul. Ainulaadse looduskeskkonna tõttu võeti teadlik suund Narva-Jõesuu kujundamisele kuurortlinnaks. Rajati supelpaviljonid, lokaalid, baarid, kuursaal, kõlakoda – kõik selleks, et Eestist või välismaalt saabunud puhkaja saaks nautida päeval päikest ja öösel seltsielu. Paraku hävis suur osa Narva-Jõesuust Narva pommitamisega 1944. aastal. Nõukogude aeg tõi suunamuutuse. Kerkima hakkasid mastaapsed puhkekompleksid, mis Nõukogude Liidu kokkuvarisemise ja sotsiaalpoliitiliste muutuste taustal aga tühjaks valgusid.