Maanteeamet paigaldab maanteedele pikivahe jälgimiseks erimärgistust

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Märgid aitavad hoida pikivahet.
Märgid aitavad hoida pikivahet. Foto: Mihkel Maripuu

Maanteeamet hakkas maanteedele rajama pikivahe jälgimise hõlbustamiseks erimärgistust ja infotahvleid.

Pikivahe jälgimise erimärgiks on sõiduraja keskele joonistatud ristkülik ja ohutu pikivahe on tsoonis, kus autod liiguvad 90 km/h, tagatud siis, kui autojuht näeb enne järgmist autot vähemalt kaht ristkülikut ehk autode vahe on vähemalt 75 meetrit.

Sellel aastal on rajatud ja on plaanis rajada ohutu pikivahe märgistusega lõigud Ida-Virumaa ja Lääne-Virumaale Tallinna–Narva maantee teelõikudele.

Samuti paarile teelõigule Järva maakonnas Pärnu–Paide–Rakvere–Sõmeru maanteele ja Rakvere – Väike-Maarja teele.

Liikluskorralduse osakonna peaspetsialisti Tõnu Meigase sõnul on ohutu pikivahe märgistust soovitav kasutada teelõikudel, kus liiklusintensiivsus ei ole väga suur, sest pingelise liikluse korral võib märgistus tekitada lisapingeid.

Meigase sõnul on iga märgistatud lõigu minimaalne pikkus 90 km/h piirkonnas 770 meetrit ja soovitav on märgistada kaks tsüklit vahekaugusega 1500 meetrit ehk kokku oleks lõigu pikkus 3040 meetrit.

Ühe 3040-meetrise lõigu märgistamiseks kulub koos selgitavate liiklusmärkidega 600–650 eurot.

Millistele maanteedele võib erimärgistus tulla järgmisel aastal, ei osanud Meigas öelda, sest konkreetseid plaane veel pole.

Sellist märgistust kasutatakse Meigase väitel ka Soomes, Rootsis, Hollandis, Prantsusmaal ja ka mujal.

Maanteedel, kus märgistust pole, võib Meigase sõnul jälgida tee täisposte, mis on asetatud 50-meetriste vahedega.

«Kui eessõitev sõiduk on teist eespool kolme tähisposti jagu, on vahekaugus sobilik,» selgitas Meigas.

Esimest korda kasutati märgistust juba 2009. aastal Tallinn-Keila-Paldiski maanteel, kus see aitas maanteeameti väitel kahandada ohtlikult lühikese pikivahe hoidjate arvu kuni 40 protsendi võrra.

Uue liiklusseaduse kohaselt peab asulasisestel teedel sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks kuluma vähemalt 2 ja asulavälistel teedel 3 sekundit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles