29. detsembri hilisõhtul Rohuküla sadamas kergelt põhja kraapsanud praam Scania pääses kerge kriimustusega, kuid tõstis ähvardavad pilved nii süvendustöid teinud Victoria Shipping OÜ kui ka kontrollinud OÜ Lotrell kohale.
Sügavust meeter vähem
Sama päeva pärastlõunal suunati praamide liiklus Rohuküla sadama põhjabasseinist ümber lõunabasseini, kus süvendustööd olid lõppenud ja Lotrell pidanuks olema merepõhja mõõdistanud. Hiiumaa praamide kaptenitele anti Lotrelli koostatud kaardimaterjal lõunabasseini sügavuste kohta, mille järgi navigeerides Scania samal õhtul kivide otsa sõitis.
Põhja mõõdistamine süvendamise kontrollimiseks on kohustuslik, mõõdistamistööde kavandi ja lõpptulemuse peab kinnitama veeteede amet. Nii on süvendamise tellinud riigifirma Saarte Liinid esmalt saanud Victoria Shippingult pooliku töö, siis Lotrellilt puuduliku mõõdistamise, mille on kinnitanud veeteede amet, mis lõpuks viis praami õnnetusse.
Eile kinnitasid veeteede ameti esindajad, et mingist intsidendist amet teadlik ei ole, intsidenti eitasid ka Saaremaa Laevakompanii esindajad.
Pärast Postimehele teada olnud faktide esitamist võttis toimetusega aga ühendust veeteede ameti peadirektor Andrus Maide, kes laeva põhjapuudet siiski kinnitas.
Maide ütles, et veeteede amet ei saa merepõhja mõõdistamist üle kontrollida, vaid peab üksnes kinnitama mõõdistaja vastavuse standarditele. Tema kinnitusel pole amet kindel, kas intsident juhtus üldse sadama akvatooriumis ning et laeva võis vigastada merepõhjas olnud palk.
Tegelikult mõõtis Rohuküla sadamakapten õnnetuse kohas intsidendi järel kajaloodiga sügavuse üle ning avastas, et kohas, kus sügavus pidanuks olema 4,8 meetrit, oli maksimaalne sügavus vaid 3,8 meetrit. Õnnetuse hetkel oli Scania süvis 3,77 meetrit.