ID-kaardi klienditugi soovitas kolm aastat vana arvuti välja vahetada (1)

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ID-kaart
ID-kaart Foto: Arvo Meeks / LEPM

Kõige markantsematel juhtudel on ID-kaardi klienditoe telefonil helistanutele soovitatud vaid kolm aastat vanad arvutid välja vahetada, ID-kaardi tuge pakkuv Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) vabandab asjatundmatu nõu pärast.

Kolm aastat vana MacBook Air arvuti omanik Kristi asus mõni päev tagasi oma arvutil ID-kaardi tarkvara uuendama, et sellega ka tänavu digiallkirju anda saaks, kuid uuendamine ei õnnestunud ja nii helistas Kristi ID-kaardi klienditoele, kust mure ära kuulanud teenindaja teatas, et osta tuleb uus arvuti, sest teenindaja väitel ei saagi kolm aastat vana arvuti turvaline olla, kirjutab ERRi uudisteportaal.

Kui Kristi oma muret sotsiaalmeedias jagas, selgus, et ta pole ainus, kes RIA hallatavalt ID-kaardi klienditoelt suhteliselt uue arvuti väljavahetamise soovituse saanud on.

RIA elektroonilise identiteedi osakonna juhataja Margus Arm ütleb, et soovitus kolm aastat vana arvuti välja vahetada oli eksitav ja kahetsusväärne ning praeguseks on nad tuvastanud tõesti mõned intsidendid, kus sellist nõu on antud, kuid väga palju klienditoe kõnesid pole jõutud veel üle kuulata.

«Esmalt soovitame inimestel ikka arvutimüüjate või IT-toe poole pöörduda, et välja selgitada, kas selle opsüsteem toetab ID-kaardi tarkvara või kas sellele õnnestub uut opsüsteemi peale panna, ei pea kohe poodi uut arvutit ostma minema,» selgitas Arm.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles