Tallinna Lennujaam vahetas teenuspartnerit: pooltundmatu tegija Eesti taksoturul vallutab äriklientide südameid

Copy
Tallinna Lennujaam valis oma personali vedamiseks Taxigo tänu viimase võimekusele lennujaama spetsiifiliste soovidega arvestada.
Tallinna Lennujaam valis oma personali vedamiseks Taxigo tänu viimase võimekusele lennujaama spetsiifiliste soovidega arvestada. Foto: TaxiGo

Me kõik arvame teadvat, millised on Eesti suurimad taksofirmad ja sõidujagamiskeskkonnad. Siiski, paljude jaoks on märkamatuks jäänud üks praktiliselt ilma reklaamita tegutsev platvorm. Kõigi eelduste kohaselt peaks ta juba ammu olema väljasurnud, kuid haaras alles hiljuti suuremate ja tuntumate konkurentide eest järjekordselt ühe kõrgete nõudmistega ärikliendi – Tallinna Airport GH.

See firma, mis kuue aasta eest tollal 25 aastase Lasnamäe poisi garaažist turule jõudes kandis nime Taksoliin ja muutus peagi Taxigoks, oli veel mõne aasta eest oma 3000 autose taksopargiga Tallinnas teada-tuntud Taxify ja Uberi suurimaid konkurente, tehes iga kuu ca 150 000 sõitu. Kuid firma omanik, Eduard Dubrovski (32) otsustas kangekaelselt ennast väliskapitalile mitte maha müüa. Ja nii kadus tema lapsuke peaaegu täiesti suuremate varju. Vähemasti meediapildis. Ei aidanud ka see, et Taxigo äpp on tänaseni fännatud just nende klientide seas, kes armastavad taksot pildi, margi, suuruse, või juhi passipildi alusel manuaalselt valida, mitte ei anna oma 10-minutilist sõitu automaatotsingu meelevalda. Teatavasti on Taxigo ainus, kus selline auto valimise võimalus nõudlikumate klientide rõõmuks veel eksisteerib.

Kuid et valikuvõimalust pole vaja kõigil, nii ongi Taxigo äpi arvatav turuosa tavaklientide äpitellimuste mahust stabiliseerunud Tallinnas hinnanguliselt 10%-15% kanti.

Taxigo tehnika abistab kümneid taksoettevõtteid

Ometigi ei ole Taxigo mitmete teiste aastataguste Eesti taksoäppidega (MuitiTaxi, Hope, Drivr) sarnaselt välja surnud, vaid end hoopiski ümber profüleerunud. Taxigo ärimudel erineb algusest peale temaga sisuliselt samal ajal turule tulnud konkurentide omast ennekõike seetõttu, et Taxigo müüb oma platvormi edasi kümnetele taksofirmadele, kes tänini Eestis tegutsevad ja kellest enamusel pole oma äppi ega sõitude mugavaks korraldamiseks ka head tehnilist lahendust. Taxigo aga just sellise lahenduse ehitas. Kui te helistate Reval Taksosse, Q-Taksosse, Sõbra Taksosse, Raadiotaksosse, Pärnu Taksosse, vt tuntumatesse taksofirmadesse, siis kõik need kõned võtab vastu Taxigo dispetšer. Ja kõik sõidud toimuvad Taxigo platvormi kaudu.

Tänasel päeval sõidab Taxigo platvormi all Tallinnas umbes 1000 taksot iga päev. Lisaks taksofirmadele pakutavale allhankele võtab Taxigo läbi oma äpi iga kuus vastu ka umbes 20 000 tellimust tavaklientidelt otse, pakkudes neile vaid parimast parimaid autosid ja juhte – selles nimekirjas on viimase aasta jooksul peamiselt eesti keele mitteavaldamise tõttu blokeeritud juhtide lahkumise järel alles umbes 700 autot.

Taxigo on operaatorina tänavapildis märkamatu, kuid tema juhtimiskeskuses tegeletakse kümnete eri taksofirmade ja miljonite taksosõitude haldamisega mitmes riigis.
Taxigo on operaatorina tänavapildis märkamatu, kuid tema juhtimiskeskuses tegeletakse kümnete eri taksofirmade ja miljonite taksosõitude haldamisega mitmes riigis. Foto: TaxiGo

Taxigo tegelik äri ja teenimiskoht on aga ärikliendid. Neid on Taxigol palju. Dubrovski ei taha, et konkreetsete firmade nimed meediasse jõuaks, sest see on ärisaladus. Kuid ta on nõus avama arvuti ja reaalajas näitama, millised firmad ja kui palju nende teenuseid kasutavad. Avanenud pilt näitab, et seal on suurimad kullerfirmad, ajalehe kojukande firmad, haiglad, kõrgeimad hotellid, tuntumad vanglad, nimekamad kaubaketid, restoranide ketid, jpm. Teisisõnu paljud need, kelle ärispetsiifika vajab töötajate vedu öisel ajal. Ühena viimastest liitus selle seltskonnaga Tallinna Lenujaama töötajate, sh lendurite vedu korraldav ettevõte AS Tallinna Lenujaama GH (Loe firma kommentaari Taxigo kohta selle loo lõpust!)

Ettetellimise võimalus lühinumbril 1665

Selline populaarsus just äriklientide seas pole juhuslik. Selle nimel on Taxigo palju vaeva näinud. Dubrovski sõnul on tal juba 13 aastat kogemust äriklientide teenindamisega, ning ta teab nende valupunkte unepealt. Lisaks soodsamale hinnale pakub Taxigo 100% paberivaba teenindust, võimaldab äriettevõttel arvutist iga kell vaid paari nupuvajutusega hallata kõiki sõite, sõitjaid, hindu ja marsruute. Aitab inimesi ümber grupeerida, arveldada jpm. Mitte keegi ei pea täitma paberil mingeid raporteid.

Teiste tuntumate äppide eest on Taxigo eeliseks 24H dispetseri tugi telefonil 1665 (muide, Eesti suurim nn kõigi taksode ööpäevane kiisu-number). See tähendab, et nad võtavad vastu ja korraldavad ka öiseid kellajalisi ettetellimisi. Kui näiteks lendur peab lennujaamas olema 03.42, siis korraldab Taxigo tehniline tugisüsteem sujuvalt sõidugraafikud, dispetser aga jälgib, et juhid õigel hetkel välja sõidaks. Tehnika on hea asi küll, kuid inimlik topeltkontroll on sellise täpsuse puhul vajalik. Mitte ükski teine taksoäpp Eestis helistamisteenust ja sellest lähtuvat kellaajalist garanteeritud ettetellimist täna ei paku. „Eks peamine kompliment, mida kuulengi klientidelt enim, puudutab meie paindlikkust ja personaalsust, mida konkurendid samal tasemel pakkuda pole suutnud,“ märgib Dubrovski. „Näiteks lennujaamal oli eelmise taksopartneri puhul kogu aeg see mure, et lennujaama töötajad pidid ise vastutama, milliste autode või busside peal ja mis järjestuses töötajad sattusid. Need inimesed, kes seda pidid jälgima, ei maganud terve öö, sest kogu aeg oli väike pabin, et kas ikka kõik õigeks ajaks jõuavad. Aga me võtsime selle vastutuse enda peale ja laseme lennujaama töötajatel öösiti rahus magada!“

Taxigo on ainus äpp, kust saab tellida konkreetset juhti või autot pildi alusel. Ja tellida saab ka helistades 1665
Taxigo on ainus äpp, kust saab tellida konkreetset juhti või autot pildi alusel. Ja tellida saab ka helistades 1665 Foto: TaxiGo

Taxigo omanik Dubrovski rõhutab, et lisaks suudavad nad pakkuda 100% eesti keelt valdavaid juhte ning hoiavad hetkel eemale selliste juhtide kasutamisest, kelle olematu eesti keele oskus seaks ohtu teenuse kvaliteedi.

Tallinn Airport GH müügihalduri Lauri Lõo sõnul on koostöö Taxigoga küll alles värske, kuid hetkel igapäevaselt töösõitudeks veoteenust kasutava ca 30 töötaja tagasiside on olnud hea. „Me näeme, kuidas Taxigo meeskond pingutab. Kasvõi selline pisike asi, nagu järgmiseks hommikuks graafikute koostamine. Osad inimesed saavad meil alles õhtul kell kaheksa teada, et nad ei pea järgmisel hommikul tööle tulema, kuid Taxigo on need muudatused suutnud alati kiiresti graafikutesse sisse viia,“ märkis ta.

Taxigo teenindab ka Malta, Gruusia jt riikide pealinna ärikliente

Äriklientide nishi arendamine on Taxigo prioriteediks olnud ka teistel turgudel. Näiteks väikesel Maltal on nende käive võrreldav Tallinnaga. Gruusia ja Aserbaidzaani pealinnades on nad veel suhteliselt väikesed, ca 500 taksoga kummaski. Kuid ka siin on rõhk just äriklientide teenindamisel.

„Mõni võib-olla imestab, aga meil pole ühtki välisinvestorit, me ei jaga investorite raha allahindlustena laiali. Ometigi suudame tavahinnas olla enamusjuhtudel soodsamad või sama soodsad Boltiga. Meie jaoks on see äri, kus igal aastal väikest kasumit teenida ja oma nishis kindlate vajadustega klientidele parimat teenust püüda pakkuda. Meie kompaktsele meeskonnale piisab kokkuvõttes 20% turust, et oma nishis edukalt plussis olla,“ rääkis Dubrovski. Äriklientide vallas on seatud aga eesmärgiks 50% turust enda käes hoida.

Kui liita kokku kõik viis riiki, mille pealinnades Taxigo enamvähem sama mudeli alusel poolmärkamatult tegutseb, polegi see nii imeväike äri. Kuue tegevusaastaga on Taxigo platvormil tehtud veidi üle 20 miljoni sõidu. Ja seda vaid Eesti numbreid kokku lüües.

Kes soovib Taxigo ärikliendi paketi kohta rohkem teada saada, saab seda kõige kiiremin ja põhjalikumalt teha siitkaudu (www.taxigo.com/business-et/)

Kliendi kommentaar

Indrek Nõlvak, AS Tallinn Airport GH juhatuse esimees:

«Meie jaoks on oluline pakkuda oma töötajatele usaldusväärset ja lihtsasti kasutatavat lahendust. Näiteks, et sõidud öisel ajal tööle või koju kulgeksid nii mugavalt kui võimalik. Taxigo kasuks rääkis tehniline lahendus ning selle arendamine vastavalt meie vajadusele. Samuti oli tugevuseks teenuse hind.

Taxigo tehnilise lahenduse plussiks oli muuhulgas võimalus tekitada erinevaid kasutajagruppe ja meie töötajate liikumisi ajaliselt grupeerida. Lisaks muidugi ka veoringi teenuse võimalus.

Et meie üks olulisemaid eesmärke on pakkuda rahvusvahelisi lennuühendusi, mis aitavad kaasa riigi ettevõtluse ja turismi arengule, siis tähendab see, et lende ja reisijaid tuleb teeninda ka ajal, mil ühistransport ei toimi. Just seetõttu vajame partnerit, kes varastel hommikutundidel või hilistel öötundidel meie töötajaid turvaliselt ja mugavalt transpordiks.

Tallinna lennujaam on tuntud kui maailma koduseim lennujaam, kus teenindustase on alati kõrge ja vastuvõtt soe. See on kindlasti miski, mida ka oma partneritelt ootame. Senise koostöö põhjal tundub, et Taxigo täidab seda ootust. Lisaks räägivad ettevõtte kasuks muidugi ka varem mainitud tehnilised lahendused ning hea hinnastatus.»

Copy
Tagasi üles