Transpordiamet: palume lagunevatesse teedesse mõistvalt suhtuda (2)

Toimetas Carl-Robert Puhm
Copy
Kruusateede olukord võib kevaditi meele mõruks teha.
Kruusateede olukord võib kevaditi meele mõruks teha. Foto: Madis Perli

Transpordiamet teatel on paratamatu, et kevadiste ilmadega kaasnev sula halvendab teede seisukorda. Seetõttu palutakse liiklejatelt mõistvat suhtumist ning lubatakse teed järk-järgult korda teha.

Transpordiameti teatel tegelevad nende hoolduspartnerid kevaditi kahjustuste kõrvaldamisega, kuid see võtab aega, sest madala, läbivettinud ning ebapiisava koostise ja paksusega kruusakihi korral on tõhusate hooldemeetmete kiire rakendamine keeruline.

Riigiteede seisukorra eest vastutava ameti sõnul on kõige efektiivsem ja kiireim moodus kruusatee katte hooldamiseks hööveldamine, kuid enne tuleb ära oodata teepinna tahenemine. Alles siis on võimalik augud hööveldamisega välja lõigata ja kruusateele vajalikud kalded anda. Läbivettinud pinnaga kruusatee hööveldamine liigutab vesist kruusa teel ühest kohast teise ega anna soovitud tulemust, selgitab amet.

Transpordiamet palub liiklejatelt mõistvat suhtumist ajutise sõiduolude halvenemise pärast ning palub kinni pidada teedele kehtestatud massipiirangutest.

Märgates puudusi ja liiklusohtlikke olusid riigi maanteedel palutakse sellest teada anda telefonil 1247.

Kuhu augud tekivad, mis abi on piirangutest?

Kevadise sula tõttu tekib asfaldist tee katetesse rohkem auke, ülespunnitavaid külmakerkeid, lume sulamisvetest tingitud uhtumisi ning kruusateed võivad muutuda isegi raskesti läbitavaks. Kõige rohkem kahjustab sulamine kapitaalselt välja ehitamata kruusateid, mille veerežiim on puudulik kas savipinnasest muldkeha, tee ebapiisava kõrguse või külgkraavide puudumise tõttu.

Ilmade soojenendes hakkab esimsena sulama kruusatee ülemine kiht, muldkeha alumised kihid on sellel ajal veel osaliselt või täielikult jääs. Kui tee muldkehal puudub piisav filtratsioon, siis ei pääse ülemises kihis olev vesi allapoole ega külgsuunas välja voolama. Rasked sõidukid, nagu metsa-, kruusa- või muu materjali veoks mõeldud autod, võivad selliseid kruusateid veelgi rohkem kahjustada, pöörata segi teekonstruktsioonid ning tee täielikult rikkuda. Selle tõttu kehtestab transpordiamet ebapiisava kandevõimega teedele massipiiranguid.

Allikas: transpordiamet.

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles