9 viisi enda turundamiseks

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Copy
Foto: Marlea.fi

Sul on oma toode või teenus, näiteks käsitöö, ilutooted. Võib-olla oled hoopis vabakutseline arendaja, SEO-spetsialist või graafiline disainer? Või on Sul hoopis oma ilusalong, ehitusettevõte või arstikabinet? Igal juhul tasub end turunduse esmaste sammudega kurssi viia nii digi- kui tavakeskkonnas.

Digiturundus

Öeldakse, et kui Sind pole internetis, pole Sind olemaski. See võib osaliselt tõele vastata, sest ligi 80% inimestest on juba praegu täielikult digikeskkonda integreerunud. Kui Sul pole oma veebilehte või pole Sa google otsingus leitav, on tõenäoline, et kaotad 80% oma potentsiaalsetest klientidest.

Oma veebileht

Pole midagi lihtsamat ning samas vajalikumat, kui teha omale veebileht. Ükskõik, kas Sul on e-pood või lihtsalt portfoolio tehtud töödest, kui müüd teenust, siis ülevaade oma brändist ning Sinust endast on inimestele väga oluline, et kasvõi teha esimene samm ning Sinuga ühendust võtta. See on eriti oluline, kui oled üksiküritaja.

Otsingumootorid

Oma veebilehe seadistamine, et oleksid näiteks Google’s leitav on väga oluline. See teeb Su brändi inimestele nähtavaks ning oled lihtsasti leitav. Ideaalne oleks tulla vastavate märksõnadega esikolmikusse, sest on tõestatud, et 60% inimesi klikib vaid esimest 3 veebilehte, mis nende otsingusõnale vastavad.

Sotsiaalmeedia

Facebook, Twitter, Youtube, TikTok – ka Eestis on juba praegu väga palju erinevaid sotsiaalmeediakanaleid. Igaüks on väga suure kasutajaskonnaga, kuid vajab veidi lähemalt tutvumist, et õigel viisil oma brändi näidata.

Reklaam ja pop-up

Kindlasti oled märganud mõnda veebilehte külastades, kuidas mõni reklaam üles hüppab või lausa kogu veeilehe hõlmab. Need on tüütud, kuid paraku need töötavad – läbiklikkamise % on umbes 10-20% lugejaskunnast, olenevalt reklaami vajalikkusest ning kooskõlast külastatava lehega. See on väga hea võimalus teha end näitavaks, kuid on tihti üsna kulukas.

E-maili turundus

Kui Sul on juba oma vaatajas-kuulajaskond, siis tasub kindlasti koguda e-maile. Inimesed, kes on Sinuga juba varem kokku puutunud, on valmis palju tõenäolisemalt Sinu pakutavaid tooteid või teenuseid ostma.

Muud viisid

Tavameedia

Reklaam raadios, ajalehed-ajakirjad ning televisioonis pole mitte kuhugi kadunud. See on küll üsna kulukas, reklaamiaega ning pinda müüakse väikestes ühikutes ning maksab mõnisada või -tuhat eurot, kuid on jätkuvalt oluline kanal, eriti suurematele ettevõtetele.

Bännerid ja suur reklaam

Kõnnid tänaval ning Su pilku püüab kena inimene pildil või mõni põnev lööklause? Füüsilised bännerid, banderollit ning reklaam on jätkuvalt populaarne ning hea võimalus end reklaamida. On tõestatud, et inimesed ostavad tuttavlikkuse printsiibil ning alles peale seitsmendat kokkupuudet on klient valmis ostma või lähemalt tutvuma.

Messid ja laadad

...on suurepärane võimalus leida uusi koostööpartnereid või lihtsalt oma tooteid müüa. Oluline on jällega teha end meeldejäävaks ning kasvõi midagi oma logoga sihtgrupile kaasa anda. Samuti peaks kindlasti olema kena, tabav ning lühike roll-up. Tavaliselt uued kliendid ei viitsi pikka teksti lugeda ning pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna.

Marlea veebilehelt leiad kõik esitlustarvikud, sealhulgas logoga riided, märkmikud, roll-upid, esinduslauad, ja palju muid erinevaid väga hea kvaliteediga reklaamkandjaid.

Soovitused

Suust-suhu ehk soovituslik turundus on tegelikult kõige efektiivsem meetod. See viis on end tõestanud läbi aastakümnete. Soovitused töötavad vaid siis, kui Su toode või teenus on suurepärase kvaliteediga ning end kasutajale tõestanud. See on parim viis kuulsust ning eriti head mainet teenida.

Ükskõik, kui hea teenus või toode Sul on, on vähe tõenäoline, et see müüb, kui keegi sellest midagi ei tea. Seetõttu on vajalik endale ühel või teisel viisil reklaami teha.

Foto: Marlea.fi
 
Copy
Tagasi üles