Osula tahab käima panna Tallinna-Peterburi rongiliini

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lux Expressi juht Hannes Saarpuu (esiplaanil) ja Sebe juht Kuldar Väärsi eilsel pressikonverentsil.
Lux Expressi juht Hannes Saarpuu (esiplaanil) ja Sebe juht Kuldar Väärsi eilsel pressikonverentsil. Foto: Toomas Huik

Bussifirma Lux Express plaanib osta Šveitsi firmalt Stadler kaks ligi kümme miljonit eurot maksvat rongi.
 


Sebe bussifirma omaniku Hugo Osula ettevõte Lux Express plaanib panna käima Tallinna-Peterburi rongiliini, kui saab riigilt garantii, et kolme aasta pärast Eestisse jõudvad rongid ei jää kasutult seisma.

Lux Expressi juhi Hannes Saarpuu sõnul ajendab rongiliini käivitama tõik, et kolme aasta pärast ei suudeta üha kasvavat Vene turistide voogu enam üksnes bussidega teenindada.

Vajavad kindlust

Esialgse kava järgi võiks rongiliin alustada 2015. aasta kevadel. Samas on Saarpuu väitel eesmärkide elluviimisel mõningaid takistusi, mistõttu pole praegu löödud ka lõplikult käsi Šveitsi rongifirmaga Stadler. Just Stadlerilt tahetakse osta kaks ligi kümme miljonit eurot maksvat rongi.

Nimelt ütleb seadus, et rongide sõiduaegu saab taotleda ette ühe aasta. Lux Express peab rongid tellima aga juba tänavu ehk kolm aastat varem. Saarpuu sõnul vajab firma nii Eesti kui ka Venemaa valitsuselt garantiid, et kui ettevõte rongid praegu ostab, ei jää need kolme aasta pärast seisma, kuna sobilikke sõiduaegu ei anta.

«Tahame kindlust, et rongid võiksid sõita aegadel, mil on reisijaid,» sõnas  Lux Expressiga samasse gruppi kuuluva Sebe juht Kuldar Väärsi.

Saarpuu tõi näite, et kui Allegro-nimeline firma pani käima Peterburi-Helsingi rongiliini, sõlmisid selleks koostöölepingu mõlema riigi presidendid.

Kui Lux Expressil õnnestub liin edukalt käima lükata, tahetakse juba 2018. aastal hankida lisaks veel kaks rongi. Esimeseks aastaks prognoosib ettevõte reisijate arvuks 190 000. Saarpuu toonitas, et see arv ei tule bussireisijate arvelt, vaid lisandub neile.

Suurejoonelised plaanid

Stadleri toodetavad rongid võimaldavad sõita kuni 140 km/h. Praegune Eesti taristu lubab aga sõidukiirust 120 km/h. Kuldar Väärsi ütles, et 220 km/h kihutavast rongist ei tasugi unistada, kuna see vajaks ulmelisi investeeringuid rööbasteesse.

Tallinna ja Peterburi vahet hakkab juba tänavu maikuus sõitma ka Marcel Vichmanni osalusega Go Rail. Ettevõtte juht Alar Pinsel ütles eile, et esialgu pannakse käiku üks renoveeritud diiselrong.

Go Rail opereeris samal liinil ka 2007. ja 2008. aasta vahel, kuid pani liini pärast pronksöö sündmusi kinni, põhjendades loobumist ametlikult infrastruktuuritasude tõusuga.Pinseli sõnul on tasud praegu Vene turistide suurenenud voogu arvestades vastuvõetavad.

Lisaks rongiärile on Hugo Osula bussifirmadel suurejoonelised plaanid ka Poolas, kuhu rajati äsja oma tütarfirma. 1. juunil alustatakse sõitudega Varssavi ja Berliini vahet.

Peterburis pannakse aga käima bussiliin Helsingisse. Lux Expressi tootejuht Martin Länts sõnas, et ettevõte uurib ka majutusäri võimalusi ehk hotellide rajamist – seda mitte üksnes Tallinnas, vaid terves Baltikumis.

Kommentaar

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles