Mida õppisid ametkonnad Saaremaa kriisist?

Aimar Altosaar
, ajakirjanik
Copy
Saaremaa vallavalitsus saatis pühapäeva õhtul kaks päeva elektrita olnud Sõmerale generaatori, et taastada katlamajas majade soojavarustus. Vallavalitsuse esindaja demonstreeris Sõmera majutuskeskuse juhile Raili Rüütlile, kuidas masin töötab. 
Saaremaa vallavalitsus saatis pühapäeva õhtul kaks päeva elektrita olnud Sõmerale generaatori, et taastada katlamajas majade soojavarustus. Vallavalitsuse esindaja demonstreeris Sõmera majutuskeskuse juhile Raili Rüütlile, kuidas masin töötab. Foto: Sander Ilvest

Kuna Elektrilevi ei suhtunud olukorda täie tõsidusega ega võtnud pakutud abi esiotsa vastu, läks asi kiiresti käest ära. Tuhanded majapidamised Saaremaal jäid elektrita. Õnneks suudab pääste­ameti kohalik tasand hädaolukordi lahendada.

Tormi kätte jäänud saarlased pidid vähemalt neli päeva kannatama külma, lumme mattunud teid ja elektrikatkestusi. Kui kohati tundus, et riigi ametkonnad on saarlased maha jätnud, siis nii hull asi siiski ei olnud, ent infovahetuse ja olukorrale pädeva hinnangu andmisega jäädi kõvasti kimpu.

Päästeameti Lääne päästekeskuse ja Lääne regionaalse kriisikomisjoni juht Heiki Soodla sai laupäeva hommikul teada, et Saaremaal on ulatuslik elektrikatkestus. Vooluta jäi 5000–6000 klienti ehk 15 000 – 20 000 inimest. Hiiumaal tabas sama häda umbes 600 klienti. Seepeale kutsuti kokku ametkondade ja omavalitsuste esindajatest koosnev regionaalne kriisistaap.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles