Transpordiameti tellitud teetööde maht on tänavu viiendiku väiksem

BNS
Copy
Teetöid tehakse tänavu 1388 kilomeetril, mida on viiendiku võrra vähem kui mullu.
Teetöid tehakse tänavu 1388 kilomeetril, mida on viiendiku võrra vähem kui mullu. Foto: Sille Annuk

Transpordiamet jätkab 2023. aastal töid kõigil varem alustatud suurematel ehitusobjektidel, kokku tehakse teetöid 1388 kilomeetril, mida on viiendiku võrra vähem kui mullu, kui töid tehti 1682 kilomeetril.

«Suurtest objektidest jätkuvad tööd kindlasti Pärnu–Uulu 2+2 teelõigu ehitusel, Kanama–Valingu 2+2 teelõigu ehitusel ning Saha–Loo tee ja Vana-Narva maantee teelõikude rekonstrueerimisel. Samuti lõpetatakse haljastustööd ja antakse viimane lihv Tartus Riia ringi ehitusel,» loetles transpordiameti peadirektor Priit Sauk pressiteates.

Uutest suurematest objektidest on juba alanud tööd Neanurme–Pikknurme kolmerealise teelõigu ehitusel, peagi algab Sauga–Pärnu neljarealise teelõigu ehitus ning tööd Rail Balticu raudteetrassi ja riigiteede ristete ning kaasnevate liiklussõlmede ehitusobjektidel.

Kruusateid remonditakse tänavu 198 kilomeetrit, pindamist tehakse 929 kilomeetril, kattega teede taastusremonti 187 kilomeetril ning teid rekonstrueeritakse 41 kilomeetrit. Remonditakse ka 24 silda. Kavandatud töömahud võivad veel ka pisut muutuda, kuna talvised temperatuuride kõikumised ja tänavune pikk kevad on mõjunud teekatetele laastavalt ning teede jooksev parandamine nõuab tavapärasest rohkem vahendeid.

2023. aastal on transpordiametil kavas rakendada meetmeid süsinikdioksiidi (CO2) heitkoguste vähendamiseks tee-ehitusel. Heitkoguste vähendamise tegevuskava näeb muu hulgas ette teede projekteerimise, remondi ja ehituse keskkonnahoidlike riigihangete kriteeriumide väljatöötamist ja pilootprojekte. Tulevikus on kavas eelistada väiksema CO2 jalajäljega kohalike materjalide kasutamist, suurendada madalama temperatuuriga asfaldisegude ja freespuru taaskasutust ning soodustada ehitusmasinate ja ehitustranspordi üleminekut alternatiivsetele kütustele.

Tegevuskava ajakohastatakse igal aastal vastavalt riigi finantsvõimalustele. «Koostöös teiste teetaristu hankijate ja töövõtjatega töötame tegevuskava arendamisega, et rohepööre teedeehituses saaks toimuda võimalikult kiiresti ning kõigi osapoolte huve arvestades,» ütles Sauk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles