Miks suhtleb Eesti Balticconnectori uurimises Hiinaga, mitte Hongkongiga? (2)

Tarvo Madsen
, ajakirjanik
Copy
Soome piirivalve foto Hongkongis registrisse kantud kaubalaevast Newnew Polar Bear, mida nähti liikumas Balticconnectori gaasitrassi lähedal.
Soome piirivalve foto Hongkongis registrisse kantud kaubalaevast Newnew Polar Bear, mida nähti liikumas Balticconnectori gaasitrassi lähedal. Foto: IMAGO/Heikki Saukkomaa

Balticconnectori gaasitoru ja kahe Läänemere põhjas lebanud sidekaabli purustamises on seni teadaoleva järgi peamiseks kahtlusaluseks Hiina ettevõttele kuuluv, kuid Hongkongi lipu all seilav laev NewNew Polar Bear. Ehkki Hongkongil on eraldi valitsus, suhtlevad Eesti ja Soome seni ainult Hiina Rahvavabariigi ametivõimudega.

8. oktoobri öösel juhtus midagi, mida Eesti ei ole varem kogenud. Soome ja Eesti vahel Läänemeres purunes gaasitoru Balticconnector ning kahe riigi vahelised sidekaablid. Veidi hiljem lisandus uudis, et kannatada on saanud ka Eesti ja Rootsi vaheline sidekaabel.

Seni pole ükski kolmest riigist kindalt väitnud, kes taristu purustamises süüdi on, ning tegelikult pole isegi sada protsenti kindel, et seda tehti meelega. Riigid on olnud uurimise osas pigem kidakeelsed ning see, mis teada, pärineb ajakirjandusest.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles