Tallinn ostab 40 uut trollibussi

BNS
Copy
Tallinn katsetas 2021. aastal sarvedeta trollibussi. Nüüd tellitakse sääraseid 40 tükki.
Tallinn katsetas 2021. aastal sarvedeta trollibussi. Nüüd tellitakse sääraseid 40 tükki. Foto: Albert Truuväärt

Tallinna linnavalitsus andis kolmapäevasel istungil Tallinna Linnatranspordi Aktsiaseltsile ülesande viia läbi riigihange, et osta viie-kue aasta jooksul 40 aku- või hübriidtrolli, eesmärgiga vahetada välja olemasolev vananenud trollipark trollide vastu, mis saavad sõita osaliselt ilma kontaktvõrguta.

Plaanide kohaselt soetatakse 40 uut akutrolli: 22 pikka, 18-meetrist ning 18 tavalist, 12-meetrist. Investeeringu kogumaksumus – akutrollide ostmine ja kontaktvõrgu rekonstrueerimine – oleks hinnanguliselt 40–50 miljonit eurot järgmise viie-kuue aasta jooksul, teatas Tallinna linnavalitsus.

Linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul on Tallinn teinud põhimõttelise otsuse jätkata trollide kui olulise ja keskkonnasäästliku ühistranspordiliigi arendamisega. «Kui viimastel aastatel arutletakse üha enam, kas loobuda trollidest ja võtta kasutusele elektribussid, siis tegelikult on vajalik linlaste vajadustega arvestamiseks tagada võimalikult erinevaid ühistranspordiliike. Oleme seadnud sihiks, et pealinna ühistransport oleks vastavalt liikuvuskavas seatud eesmärkidele aastaks 2035 heitmevaba. Mitmed Euroopa suurlinnad on praegu uuendamas oma trollivõrku, nii arendavad trolliiklust ja soetavad uusi sõidukeid näiteks Vilnius, Praha, Zürich ja Milano ning paljud teised linnad,» märkis Kõlvart pressiteate vahendusel.

«Meie eesmärk seisneb selles, et tulevikus Tallinna trollid sõidavad suurtel sirgetel tänavatel, kus on lihtne ehitada üles ja pidada kontaktvõrku, ent jõudes kesklinnale lähemale, kus tänavad on kitsamad, kus on rohkem pöördeid ja vähem ruumi, kus trollide seismajäämine võib tekitada probleeme liikluses, seal hakkavad trollid sõitma ilma kontaktvõrguta,» selgitas abilinnapea Vladimir Svet pressikonverentsil.

Uute trollide kõrval hakkab Tallinn järk-järgult võtma kasutusele ka elektribusse, mis sobivad paremini väiksema veomahuga liinide teenindamiseks, kuna elektribussis on trolliga võrreldes vähem ruumi.

Fossiilkütusevabale ühistranspordile ülemineku tagamiseks kavatseb Tallinna linnavalitsusel linnavolikogult taotleda raha eraldamist akutrollide ostmiseks ja trollivõrgustiku rekonstrueerimise projekteerimiseks Tallinna linna 2024. aasta esimese lisaeelarvega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles