Rimi Eesti ostujuht: keeruline aeg majanduses õpetab paremini ostuotsuseid planeerima

Rimi Eesti Food AS
Copy
Foto: Rimi Eesti Food AS

Loodetavasti aitavad keerulisemad perioodid majanduses õppida meil kõigil oma ostuotsuseid paremini planeerima ja läbimõeldumalt tegema. Küsimustele vastab Rimi Eesti ostujuht Marilin Jürisson, kes avaldab lootust, et alanud aasta tuleb tarbijale stabiilsem ja hinnatõus pidurdub.

Foto: Rimi Eesti Food AS

Kas ja kuidas on muutunud viimaste aastate jooksul klientide ostuharjumused?

Veidi pikemalt tagasi mõeldes võib öelda, et neli ja rohkem aastat tagasi oli Baltikumis toit pigem odav. Klientidel olid oma välja kujunenud kaubamärgieelistused ja oldi lojaalsed oma lemmikutele kaubamärkidele. Viimasel paaril aastal on elukalliduse tõus tarbijate ostukäitumist oluliselt mõjutanud. Rohkem on hakatud hindasid jälgima ja hinnast lähtuvalt oma ostuotsuseid langetama. Valitakse kampaaniatooteid ning rohkem kui kunagi varem kasutatakse erinevaid soodustust andvaid hüvesid, näiteks erinevad kupongid terminalis/Rimi rakenduses.

Valmisolek kindla kaubamärgi eelistusest loobumiseks on suurem, proovitakse meelsasti meie omamärgitooteid ja leitakse neist uusi ning soodsamaid lemmikuid. Järjest enam ollakse avatud ostma peatse realiseerimisajaga toidukaupu, mida müüme allahindluskleebistega. Kliendid on mõistnud, et tegemist on täiesti korraliku toiduga, mille ostmisel on vaja tarvitamise aega lihtsalt täpsemalt planeerida.

Mis olid 2023. aasta märksõnad jaekaubanduses?

Tarbijale jäävad 2023 aastast meelde kindlasti märksõnad, mis seotud sõnadega hinnad ja maksud. Meil oli mitu suuremat projekti, mis aitas survet tarbija rahakotile leevendada. Aasta alguses alustasime allahindluskleebiste kasutamist peatse realiseerimisajaga toidukaubale. Lansseerisime hinnaprogrammi „Tõenäoliselt Parim tavahind turul“, kuhu alguses kuulus ligikaudu 300 toodet ning praeguseks on see kasvanud 700 erineva pere ostukorvi katva tooteni. Tegime muudatuse omamärgitoodete brändis ja Rimi Basicust sai tootesari Rimi Smart, mille kõik tooted kuuluvad ka eelnevalt mainitud hinnaprogrammi. Muutsime Sinu Rimi lojaalsusprogrammi astmeliseks ehk maksimaalne kogunev Rimi Raha, mis igalt ostult koguneda võib on nüüd kuni 2,5%.

Mis aitab teil kiires tempos püsida?

Ma arvan, et siin on kolm peamist suurt märksõna – kliendid, töötajad ja konkurents. Klientidel on teatav ootus meile kui jaeketile, seda nii kaupluste asukoha ja väljanägemise, tehniliste lahenduste kui ka pakutava sortimendi osas. Teisest küljest meie tublid töötajad, kes kõigi ootuste ja eesmärkide vahel navigeerides püüavad leida kõige paremad võimalikud lahendused kliendi huve silmas pidades. Ära ei saa unustada konkurentsi, mis meie väikese Eesti kohta on väga tihe ja tempot dikteeriv, sest kes tempos ei püsi, võib lõpuks lihtsalt mängust välja langeda.

Eesti inimene eelistab eestimaist. Kuidas Rimi seoses sellega oma kliente rõõmustab?

Meie klientidele kindlasti lähevad korda kodumaised tooted. Kategooriate lõikes on see osakaal impordi ja kohaliku vahel erinev, sest kõiki tooteid ei ole võimalik Eestis kohapeal kasvatada. Küll aga leiab pea kõigis toidukaupade kategooriates tooteid, mis on kohalikku päritolu. Kõige rohkem ostetakse kodumaised piimatooteid, töödeldud liha ja ka näiteks õlut.

Kodumaised tooted meie kauplustes leiab lihtsalt üles selle järgi, et hinnasildile on märgitud Eesti lipp. Meie omamärgitoodete hulgas on ka palju selliseid, mille on tootnud kohalikud tootjad, hinnasildil päritolumaad jälgides aitab ka see tarbijatel kodumaised tooted üles leida.

Peaaegu kõigis Rimi Hyper- ja Supermarketites on Talu Toidab müügialad, kus müüakse vaid kohalike talude ja väiketootjate tooteid. Nende valiku leiab ka meie e-poest. Sealse valikuga saab suuremas osas soovi korral katta enamuse toidulauast, sest valikus on nii kuivained kui suuremates kauplustes ka kõikvõimalikud värsked tooted.

Mida on Rimi klientidel oodata alanud 2024. aastalt?

Tahaks väga loota, et alanud aasta tuleb tarbijale stabiilsem ja hinnatõus pidurdub, mis väikeste sammudega aitab kaasa tarbijate kindlustunde paranemisele. Positiivse poole pealt tooksin välja selle, et loodetavasti aitavad keerulisemad perioodid majanduses õppida meil kõigil oma ostuotsuseid paremini planeerima ja läbimõeldumalt tegema, sellest võiks olla abi ka koduse toiduraiskamise vähendamisel.

Plaanime kindlasti jätkata oma hinnaprogrammiga „Tõenäoliselt Parim tavahind turul“, see on klientide poolt hästi vastu võetud, kevadel vaatame sinna kuuluvaid tooteid üle ja teeme vastavalt nõudluse ja hooaja muutustele tootenimekirjas mõningaid muudatusi.

Sortimendi osas on kindlasti uusi tooteid tulemas, täpsemalt millal ja millised sõltub paljuski sellest, millised on tootjate plaanid. Ise saame kõige rohkem panustada omamärgitoodete arengusse, seal on pidevalt uute toodete arendamine või juba olemasolevate paremaks muutmine käsil ja meie äris tavapärane tegevus. Kauplustes ja ka e-poes püüame uued sortimenti lisandunud tooted kliendile märgatavaks teha uudistoote hinnasildiümbrisega.

Mis on Rimi Eesti ostujuhi tööülesanded?

Rimil on Baltikumi ostuüksus ning ostujuht on peamine kontakt kohaliku juhtkonna ja Baltikumi ostuüksuse juhtkonna vahel. Ostujuht seisab hea selle eest, et Rimi Eesti klientide huvid oleksid Baltikumi tiimides kaetud ning kohalikud projektid, prioriteedid ja strateegiad kommunikeeritud. Ostujuht ise otseselt toodete ega sortimendi loomisega ei tegele. Sortimendi koostamise, toodete valimise ja tarnijatega suhtlemisega tegelevad kategooriajuhid. Igal kategooriajuhil on kindel hulk kaubakategooriaid, mille sortimendi ja tulemuste eest ta vastutab.

Copy
Tagasi üles