Ülipopulaarne Ford F-150 on võimas, ameerikalik ja pakub tõelist sõiduelamust

Copy
Ford F-150 Lariat on tõhus ja vastupidav tööauto, kus leidub palju tippklassi mugavusvarustust.
Ford F-150 Lariat on tõhus ja vastupidav tööauto, kus leidub palju tippklassi mugavusvarustust. Foto: Erakogu

Kunagi küsis minult üks eriti edevate autode müüja, et millega ma sõidan. Vastust kuuldes oli ta otsekohene: „No sellise lahja ja ilmetu masinaga küll mingit erilist sõiduelamust ei saa!” Ausalt öeldes vakatasin selle peale hetkeks, meenutades vanasõna mehe ja tema mütsi narrimisest.

Hiljem hakkasin mõtlema, et aga ma ei sõidagi ju autoga elamuse saamiseks. Sõidan sellepärast, et vahel sajab vihma ja on suur tuul. Vahel on kiire, aga on vaja sõita näiteks Tallinna hipodroomi juurest Tondile politsei- ja piirivalveametisse ning ühistransport näitab ajaks 45 minutit, võrreldes automarsruudi 15 minutiga. Aga üldiselt eelistan ühistransporti ja ilusate ilmadega mootorratast ning minu väike kaheukseline prantslane lihtsalt seisab nukralt hoovis. Seega ei paku ka mina talle mingeid erilisi elamusi. Seega ei ole ju ma ka eriline autosõber.

12-tolline puutetundlik ekraan kuvab kogu vajaliku info auto ja haagise kohta. Ford F-150 Lariat.
12-tolline puutetundlik ekraan kuvab kogu vajaliku info auto ja haagise kohta. Ford F-150 Lariat. Foto: Erakogu

Aga see pole alati nii olnud ja see ei pruugi nii jääda. Kunagi sõitsin ringi Ford Mustangiga ja ei saa öelda, et mulle ei oleks sportlik auto meeldinud! Tänaseni paneb see südame põksuma ja autojuhilube tegev poeg aeg-ajalt ikka tuletab meelde, et tema meelest oli rumal samm muskelauto maha müüa. Ja kui vahel pakutakse autoarmastuse turgutamiseks mõnda toredat masinat katsetada, siis ma tegelikult ära ei ütle.

Viimane kogemus oli äsja aprillis eriti silmapaistva, võimsa ja omanäolise Ameerika autoga Ford F-150 Lariat. Luksuslik kastiauto, mis kodumaal on saanud omaette ikooniks, olles juba aastakümneid USA populaarseim ja mitte ainult – F-seeria kastiautod on kogu maailmas müüduimad. Eestis müüakse F-150 nelja põhimudelit XLT, Lariat, Limited ja Raptor, millest esimene on kõige lahjema varustatusega ning viimane kõige vingem. Hind on muidugi ka omaette klass – Lariat maksab 88 000 euro ringis, Raptor üle 140 000. Ent etteruttavalt võin öelda, et meie põgusa tutvuse järel Lariatiga ei kujuta ma ettegi, mis üllatused Raptoris veel lisaks peidus võiksid olla.

Ford F-150 Lariat on eriti silmapaistev, võimas ja omanäoline Ameerika auto.

Esmamulje – suurus ikkagi loeb!

Esindusest tõi auto ära mu mees, sest ta oli sobivalt sealkandis. Elevusega helistasin talle, et küsida, kas kõik läks hästi ja auto käes. Kuulsin tema häälest mõnusat muhinat ning mu järgmine küsimus oli täiesti asjakohane, et kas selline auto, noh, teeb nagu mehelikuma tunde ka? „Oojaaaa!” tuli kiire vastus naeruga pooleks. „Sa ei kujuta ettegi!”

Poeg oli muidugi ka sillas ja läksime siis kohe perekondlikult katsetama. Esmamulje: see auto on suur. Kohe väga suur. Sisse ronimiseks on astmelauad, see juba ütleb midagi. Esiistmetel lahedalt ruumi, usun, et polegi nii avaras autos vist varem istunud. Ja seejuures mõnuled nagu tugitoolis, millel on olemas nii istmesoojendus kui ka kolmeastmeline ventileerimine. Viimane on palava ilmaga väga omal kohal funktsioon ja kuigi meie proovisõidu ajal nii soe veel ei olnud, testisime selle kohe järele. Tagaistmed on samuti mugavad ja soojendusega ning peaaegu läbi terve katuse ulatub läbipaistev katuseluuk, mis teeb auto sisemuse helgeks ja valgeks. Käigukangi saab mugavalt keskkonsooli „uputada” ning esiistmete vahel loomulikus valguses kontori- või piknikulaua avada. Loomulikult on olemas nutiseadmete laadimiseks ja arvutiga töötamiseks USB-pesa, 12V pistik ja juhtmevaba laadimismatt. Üks väike vidin meeldis mulle veel – juhiuksel olev koodlukk, mida on võimalik aktiveerida sõiduki menüüst ning sellest juhtida uste avamist/sulgemist. Väga lahe lisa, sisened koodiga nagu kortermajja.

Tänu funktsionaalsetele kokkuklapitavatele tagaistmetele mahub F-150 salongi hõlpsasti ära kogu vajalik reisivarustus.
Tänu funktsionaalsetele kokkuklapitavatele tagaistmetele mahub F-150 salongi hõlpsasti ära kogu vajalik reisivarustus. Foto: Erakogu

Esimene sõit oli niisama kulgemine Tallinna vahel, et saada aru auto gabariitidest ning seadistustest. Vaade autost välja on ülimalt avar – küljeaknad on selleks just õige kujuga. Muide, huvitav on see, et väljast tundub F-150 küll juba pisema veoauto mõõtu, kuid sõites tunnetab gabariite suurepäraselt ja parkimine või kitsast kohast läbisõitmine ei tekitanud kordagi kõhedust.

Iga sõit selle kastikaga on elamus.

Käike on 10! Elektrooniline nelikvedu ja sõltumatu esivedrustus teevad isegi pealinna tänavaaukudest läbisõidu ääretult sujuvaks. Kui muidu oled harjunud iga prao eest põikama, siis F-150ga sõidad lihtsalt edasi ega saa arugi, et midagi oleks valesti olnud ja sisimas loodad vaid, et millestki olulisest üle ei sõitnud. Selles mõttes sobib see auto Eesti teedele ju hästi. Teisalt on meil näiteks Veskimetsas, Lillekülas ja Kalamajas imelisi kitsaid tänavaid, kus sõites soovisin küll kõvahäälselt, et ükski teine liikleja vastu ei tuleks. Kahekesi ei mahuks lihtsalt ära. Samas tagurduskaamera on väga selge ja suur ning selle abil on kastikaga lihtne liigelda. Muide, Lariatil on ka tagavaatekaamera dünaamilise haagise abisüsteemiga, et oleks mugav ja ohutu ka käruga manööverdada.

Igav ei hakanud linnas, maanteel ega porimülkas

Teisel päeval viis tee meid Tallinnast välja Rapla poole. Ühel hetkel keerasime maanteelt maha ning leidsime mõned toredad kruusa- ja mudalõigud. Testimine oli muretu, sest autol on põhjakaitse olemas nii kütusepaagil, käigukastil kui ka esidiferentsiaalil, kivikaitsed ees ja taga ning isegi mäest laskumise kontrollsüsteem, aga see viimane jäi järgmiseks korraks proovida.

Eraldi tahan aga rääkida kastist. Kuna meie pere hobiks on vanad mootorrattad, siis tekkis kohe mõte, et vaat’ selle autoga oleks ju imeline tsikleid transportida. Kast on suur – kaks ratast mahuks kenasti kõrvuti seisma, aga osa motikatest peaks kandma jääma tagaluuk. Uurisin järele, et selle kandevõime on koguni 200 kg. Tagaluugist saab välja tõmmata nii redelikese kui ka käetoe kasti ronimiseks! Muid lisasid oli ka, alates koorma kinnituseks mõeldud aasadest kuni mõõdulindini kaane küljes. „Odavamatel” masinatel seda küll ei ole, aga Raptori versioonil pidi olema ka kastikaamera, et saad vahepeal sõidu ajal vaadata, kas kaup on ikka alles ja omal kohal – sellised nutikused on mõnusad.

Nii suure auto ja võimsa mootori (ligi 300 kW!) puhul ei saa mööda minna ka kütusekulust. Keskmine kütusekulu on tootjalt saadud andmete põhjal 12,4 liitrit 100 km kohta. Ütleme nii, et Eco-sõidufunktsioonis küll tõenäoliselt vähem, aga kokkuvõttes võtab see masin ära kõik, mida paaki paned. Ja teisalt sa ka tunned, mida selle raha eest saad! Samas on kütusepaagi mahutavus müstilised 136 liitrit, nii et Eesti mõistes oleks keeruline teele jääda. Meil on siin ju kütusetanklaid sama tihedalt kui apteeke.

Võin siin kiita neid programme ja funktsioone, aga tegelikult olen selline inimene, keda ajab liigne tehnikaküllus närvi. Ma vahel kohe ei saa aru, kuidas inimestel kõige selle jaoks aega ja kannatust on. Seekord võtsin end aga kokku ja näppisin enam-vähem kõik nupud läbi, kuulasin muusikat Bang & Olufseni stereosüsteemi 18 kõlarist ning tõesti sõitsin läbi kõik sõidufunktsioonid: Sport, Slippery, Normal ja Eco. No see spordiprogramm hammustas ikka korralikult edasi, naeratus tuli kõigi autosolijate näole ning häiris ainult see, et auto küljele oli kirjutatud suurelt Info-Auto. Et kui keegi kaebab möirgava mootori või liiga kiirelt kiirendava auto pärast, siis on kohe teada, kellel sedasi juhtus.

Lisaks põllumajandus- ja metsatöötajate jaoks vajalikule võimekusele sobib auto väga hästi ka pereautoks või välikontoriks.

Mida siis kokkuvõtteks öelda? Lariatil on kindlasti olemas põllumajandus- ja metsatöötajate jaoks vajalik võimekus, auto sobib väga hästi ka pereautoks või välikontoriks ning iga sõit selle kastikaga on elamus. Mitte ainult auto funktsioonide ja sõidumugavuse osas, vaid ka pealtvaatajatele – pole ammu mööda linna ja külakesi kulgedes nii palju tähelepanu saanud. Ma ei kujuta ette, kas seda F-150 omades ja igapäevaselt sellega ringi sõites võiks üldse igav hakata? Tõenäoliselt mitte.

Ford F-150 Lariat
Mootor: 5.0L Ti-VCT V8 Flex-Fuel
Võimsus: 405 hj
Kandevõime: 895 kg
Pukseerimisvõime: 3500 kg
Hind: 88 500 €
 
Väljavõte rikkalikust varustusest:
Bang & Olufsen 18-kõlariga stereosüsteem
12-tolline puutetundlik ekraan, SYNC 4
Apple CarPlay ja Android Auto ühendus
10-käiguline SelectShift elektrooniline automaatkäigukast
Elektrooniline nelikvedu
Soojendusega/ventileeritavad istmed ees
Kaheosaline avatav panoraamkatus
Adaptiivne püsikiiruse hoidja, Stop&Go süsteem
Tahavaatekaamera koos dünaamilise haagise abisüsteemiga
Astme ja töökohaga tagaluuk
Haagise stabiilsuse kontrollsüsteem, haagise pidurdussüsteem
​Täielikku varustust vaata Info-Auto Fordi kodulehelt.
Ford F-150 hinnad alates 79 900 €
Volitatud esindaja Eestis: Info-Auto AS
Saadaval Info-Auto Tallinna, Tartu ja Pärnu Fordi müügisalongides.
ford.infoauto.ee
Copy
Tagasi üles