Blogi, päev 7: lõpp!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blogi, päev 7: lõpp!
Blogi, päev 7: lõpp! Foto: Tiit Sermann

Pole saladus, et Aasias elab väga palju inimesi. Igatahes olid osad neist sattunud ka meie viimastesse peatuspaikadesse Kemis ja Naantalis –mis poleks justkui esmased turismihitid.

Samas, kui nüüd järgi mõelda, siis Kemi läheduses võib ju kohata aastaringselt jõuluvana ja Naantalis asub jällegi massiivne viietärni-spaahotell. Eks ole ju alati huvitav teiste rahvuste kultuuri ja kommetega tutvuda, ning boonusena pole see protsess üldse ühepoolne. Näiteks pilusilmsed neiud hommikusöögilauas soristasid kuuma vett oma plasttopsistatud riisiportsjonitele ning peale söödava osa konsumeerimist sikutasid kätte kummikindad. Tõepoolest, parem karta kui kahetseda.

Seda peab aga küll mainima, et Naantali mega-spaas pakutavad toidud on ülivõrdes head, ja kes ka veeprotseduuride sõber, sel tasub Turu kõrval asuv linnake koos hotelliga ära testida. Helsingisse on sealt täpselt Tallinn-Tartu ots, aga sõita saab kiiresti mööda neljarealist kiirteed.

Kiiresti sõitu asusid täna proovima ka tiimid Road Rage ja Hõbevalge –väga arukas mõte. Keskmised pühapäevased kiirused olid neil vastavalt 80 ja 74 km/h (koos Tallinnas nikerdamisega). Sest kui auhinnafondi enam praktilist huvi ei paku, siis miks mitte autoga ikkagi lõpuks nii sõita, nagu seda päriselt tehakse. Uus Civic ON väga sportliku juhitavusega masin ja esimestel päevadel närvilisena tundunud rool pole kokkuvõttes üldse halb –vajas lihtsalt harjumist.

Teised võistlejad aga rihma lõdvemaks ei lasknud, isegi mitte viimastel kilomeetritel –keskmised kiirused jäid vaatamata kiirteele tagasihoidliku 50 kanti.

Võistlus sai läbi Tallinnas Catweesi esinduses ja üllatused jäidki saabumata –pingerivi oli sama mis eile. Esineliku summaarsed kulud on 182,2, 184,6 l (mõlema keskmine 5,1) ning 188,1 ja 188,6l (mõlema keskmine 5,2), teekonna kogupikkuseks kujunes keskeltläbi 3600 kilomeetrit. Kusjuures, kõige lühema tee –3573 km –leidis hoopiski kõige kiirem tiim (Road Rage), esisäästjatel näiteks kulus 7 kilomeetrit enam. Tõsi, võitjatiim tegi teisel päeval väikse valearvestuse ja ilma selleta oleks ka lühim teekond ilmselt nende nimel olnud.

Tänaseid keskmisi kiiruseid sai juba mainitud, aga terve sõidu kokkuvõttes oli kõige aeglasem tiim Hou Hou Hou kiirusega 51 km/h ja kõige kiiremaks juba mainitud "liiklusraev" 61ga. Võitjapaar skooris võrdse 54 km/h ja kolmas-neljas 56 km/h. Võistluse suurim keskmine kütusekulu oli aga 5.7 liitrit sajale.

Vaat sellised arvud –  erinevused on kokkuvõttes küllalt marginaalsed. Kõik numbrilised eeldused põhjalikuks statistikaks peaks aga olema väljas ekspeditsiooni lehel ja eks igaüks võib seal ise oma arvutusoskusi proovile panna.

Mida siis kokkuvõttena öelda? Võitis tiim, kes tuligi seda tegema –midagi juhuse hooleks ei jäetud. Säästmisest tehti täppisteadus ja "äriprojekt" toimis –samas ei keelanud ju keegi ka teistel tiimidel sõitu millimeetri täpsusega planeerida. Aga eks teisalt võis muidugi n-öproffide osalemine mõjuda veidi ülekohtuselt –eriti nende suhtes kes lootsid ühendada lihtsalt mõistliku (säästu)sõidu muheda tripiga.

Ka Postimehe tiimi salamissioon sai täidetud –uus Civic on säästlik auto ka siis, kui gaasipedaali vajadusel rohkem (loe: normaalselt) vajutada –ca 6-7 liitrit sajale on 1.8se bensiinimootori kohta on ikka väga hea tulemus. Igatahes tänud Hondale ja kõigile osalejatele –oli meeldejääv. ;)

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles