Politsei möönab kehva olukorda sõidumeerikutega

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liikluspolitseinik kontrollimas veoautojuhte. Pildil sõidumeerik.
Liikluspolitseinik kontrollimas veoautojuhte. Pildil sõidumeerik. Foto: Kristjan Teedema

Politsei kinnitab tänases Postimehes ära toodud Sebe bussijuhi tõdemust, et sõidumeerikute võltsimine on väga levinud.

Politsei- ja piirivalveameti liiklusbüroo liiklusametnik Priit Tuuna tunnistab, et sõidumeerikutega on olukord kehv.

«Aga ma ei oska öelda kui kehv, sest me ei tea, kui palju on tegelikult rikkumisi, mis jäävad avastamata, kuna teel pole võimalik kõikidele nüanssidele ligi pääseda,» rääkis Tuuna. «Vaadates seda, et on vastuolulisi juhtumeid ja esineb konkreetselt sõidu-puhkeaja rikkumisi... kui neid on nii palju ja suhteliselt avalikult räägitakse, et osatakse süsteemi manipuleerida, siis järelikult on asi päris hull.»

See valdkond on ära jaotatud politsei ja tööinspektsiooni vahel. Kui politsei kontrollib sõidumeerikuid teel, siis inspektsioon kontrollib töö- ja puhkeaja reeglitest kinnipidamist. Euroopa poolt ette antud kontrollmahud jaotuvad laias laastus nii, et kolmandiku teeb politsei ja kaks kolmandikku tööinspektsioon.

Tuuna sõnul on vajakajäämisi ametkondade ressursi poole pealt.

«Kui teel suudab bussijuht mingil moel väärkujutelma luua, siis ettevõttes sees on dokumente, näiteks palgaarvestus või töögraafikud, millele pääseb ligi inspektsioon,» tõi Tuuna välja, kuidas saaks pettureid vahele võtta, kuid nentis, et see on vaieldamatult keeruline ja ajakulukas töö, milleks pole piisavalt töökäsi.

Võltsitud sõidumeerikute avastamine on Tuuna sõnul politseinikele kogemuste küsimus, kuid ta lisas, et liinibussi kontrollimine on oluliselt raskem kui veoauto kontrollimine.

«Sest suvalisel hetkel kuskil liini peal on kontroll komplitseeritud,» sõnas Tuuna, viidates sellele, et lõpp-peatuses tehtud kontroll põhjustab reisijatele vähem kannatusi.

Oma osa on ka maanteeametil, kes kinnitab busside liinilubasid.

«Paberil tundub asi korrektne – paistab, et liinigraafik on koostatud sõidu-puhkeaja nõuete kohaselt, ent seda ainult ühe liini lõikes,» tõi Tuuna välja. «Ettevõttes sees on samale bussijuhile organiseeritud uus liin – lõpetab ühe ja võtab kohe uue liini. Siis tekivadki suuremat sorti vastuolud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles