Praamiliiklus Hiiumaaga võib madala veeseisu tõttu katkeda

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev St. Ola.
Parvlaev St. Ola. Foto: Saaremaa Laevakompanii

Väinamere Liinid OÜ teavitas möödunud kolmapäeval majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ohust, et praamiliiklus Heltermaa - Rohuküla liinil võib liiga madala veeseisu tõttu katkeda.

Madalas Väinameres liiguvad Heltermaa-Rohuküla liinil sõitvad parvlaevad osa teekonnast süvendatud kanalites: mandrimaa poolel Rukkirahu ja Hiiumaa poolel Heltermaa sadama kanalis, kirjutas Hiiu Leht.

Nüüd hoiatab laevafirma, et eriti suur oht laevaliiklusele olevat Rukkirahu kanalis ja andmed kanalite sügavuse kohta aegunud.

«Lähtuvalt parvlaevade Scania ja St.Ola kaptenite raportitest on meil kahtlus, et Rohuküla-Heltermaa veeteel ei ole tagatud täies ulatuses sügavus 5,0 meetrit. Arvestades liinil opereerivate laevade eripära (süvis kuni 4,0 meetrit ning kanalite sügavus 5,0 meetrit) on tegemist kriitilise kiilualuse veesügavusega aladega,» seisab kirjas.

Edasi viidatakse, et Rukkirahu keskmise poipaari vahelisel alal ei fikseeri kajalood kohati veesügavust. Põhjuseks, et vähim sügavus, mida kajalood mõõta suudab, on 0,73 meetrit. Laevafirma hinnangul näitab see, et laevadele vajalik veesügavus laevateel pole tagatud.

Ettevõte palus ministeeriumi abi, et saada veeteede ametilt objektiivset infot kajastavaid sügavusplanšette Rohuküla-Heltermaa veetee kohta. Olemasolev info on pärit 2001. aastast ning aegunud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles