Kontroll: raskeveokite ja busside juhid ei pea puhkeaja nõuetest kinni

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veokite kontroll.
Veokite kontroll. Foto: Priit Tuuna

Kahepäevase politseioperatsiooni käigus kontrolliti 164 sõidukit, millest 68 puhul täheldati tõsiseid rikkumisi. Kõige suuremaks probleemiks on pikad tööpäevad ja puhkeaegadest mitte kinnipidamine.

Esmaspäeva hommikul kontrollisid Politsei- ja Piirivalveameti liiklusbüroo ametnikud Peterburi maanteel koolibusse. Liiklusbüroo komissari Priit Tuuna sõnul võib rahule jääda spetsiaalselt koolilaste vedamiseks tööle pandud busside seisukorraga.

«Kontrollisime busside tehnoseisundit, turvavööde olemasolu ja nende korrashoidu ning avariiväljapääsude seisukorda. Juhtide puhul vaatasime kahtlemata sõidu- ja puhkeaja kasutamist. Hea on tõdeda, et kontrollitud koolibussid vastasid enamasti nõuetele ja suuri puudusi silma ei hakanud,» rääkis Priit Tuuna.

Probleeme täheldati aga Loksa ja Kuusalu kandis sõitvatel bussiliinidel, kus silmatorkavaimaks probleemiks oli bussijuhtide magamatus, millele viitas keskmiselt vaid kaheksatunnine puhkeaeg kahe tööpäeva vahel.

«Piltlikult öeldes istub bussijuht rooli hommikul kell 7.00 ja lõpetab kell 23.00. Selline töögraafik aga ei võimalda korralikult välja puhata ja hoida ära magamatusest tekkivaid juhtimisvigu. On ju teada, et väsimust ei ole võimalik oma tahtele allutada ja kogemustega üle kavaldada, mistõttu kasvab märkimisväärselt tõenäosus liiklusohtlike olukordade tekkeks, mida oleks saanud puhanuna ja kiire reaktsiooniga ära hoida,» rääkis Priit Tuuna.

Ta rõhutas, et raskeveokite ja ühistranspordiga toimunud õnnetuste tagajärjed võivad olla nii sõiduki massist kui ka inimeste arvust tulenevalt kordades traagilisemad.

Raskeveokite kontrollimine näitas, et jätkuvalt ei pöörata piisavalt tähelepanu ka koorma korrektsele kinnitamisele. «Halvasti kinnitatud koorem või lahtised esemed veoplatvormil võivad maanteel veokist välja kukkudes põhjustada traagilisi tagajärgi,» tuletas Tuuna meelde. Paldiski, Muuga ja Tallinna sadamatest Eestisse saabuvatel veokitel torkas kõige rohkem silma lubatust suurem mass.

Kokku kontrolliti 164 sõidukit, millest 58 juhul rikuti sõidu- ja puhkeaega, 10 sõiduki mass oli lubatust suurem, 7 sõidukit suunati erakorralisele tehnilisele ülevaatusele, 1 sõidukijuht oli joobes ja 1 sõidukijuhil puudus juhtimisõigus. Leiti ka üks tagaotsitav kaubik. 164 kontrollitud sõidukist 18 olid välisriigi numbrimärkidega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles