Uus töölepinguseadus muudab elektrirongiliiklust

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast uue töölepingu seaduse jõustumist peavad kõik elektrirongid ööseks Tallinnasse tagasi jõudma.
Pärast uue töölepingu seaduse jõustumist peavad kõik elektrirongid ööseks Tallinnasse tagasi jõudma. Foto: Toomas Huik.

Elektriraudtee tahab tänavu 1. juulist muuta mitme rongi sõidugraafikuid, sest siis jõustuv uus töölepinguseadus sunnib ettevõtet töökorraldust muutma ja mõne rongi käigust ära võtma.


«Vastavalt jõustuva töölepingu seaduse paragrahvile 51 on lubatud maksimaalselt 12-tunnised töövahetused. Täna on maksimaalne lubatud töövahetuse pikkus 24 tundi. Praegu ööbivad Elektriraudtee osad rongid lõppjaamades ning jätkavad sealt hommikul edasi liiklemist. Selline töökorraldus pole uue töölepingu seaduse jõustudes enam võimalik,» seisab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud kirjas.

Elektriraudtee juhatuse liige Kuldar Väärsi möönis, et alates juulikuust tuleb tõepoolest kõik rongid ööseks depoosse tagasi tuua, sest uue töölepinguseaduse tõttu ei saa töötajate vahetused enam 24 tundi kesta.

Praegu käivad asjad nii, et üks rong jääb ööseks Riisipere lõppjaama, üks Paldiskisse ja kaks Aegviitu. See tähendab, et rongil olnud töötajad ööbivad samuti seal vastavates ööbimiskohtades ning nende tööaeg jookseb. Peale uue seaduse jõustumist ei tohi enam niimoodi teha, sest vahetus võib kesta kuni kaksteist tundi.

Seadus on selles suhtes jäik ja raudtee-ettevõttele mingit erandit ei tee. «Oleme selle kohta küsinud nii tööinspektsioonist kui juristide käest. Tööinspektsiooni hinnang oli see, et meile ükski erand ei rakendu,» lausus Väärsi.

Ministeeriumile saadetud kirjas loetleb Elektriraudtee kümmekond rongi, mis tahetakse alates 1. juulist käigust ära jätta. Väärsi selgitas, et Elektriraudtee ei taha kõiki kirjas mainitud ronge käigust ära jätta, vaid osade rongide puhul nihutada nende väljumisajad varasemasse hommikusse ja hilisemasse õhtusse.

«Kellaajad saavad olema sellised, et hästi varahommikul läheb Aegviitu kaks rongi. Pääskülast Riisiperre ja Paldiskisse kummassegi üks rong ja hilisõhtul tuleb samamoodi Aegviidust Tallinnasse kaks rongi ja Riisiperest Pääskülla üks ning Paldiskist Pääskülla samuti üks rong. Rongide väljumisajad on veel täpsustamisel, nii et minutilise täpsusega neid praegu öelda ei saa,» rääkis Väärsi.

Ta lisas, et mõne rongi käigust ära võtmise kirjutab Elektriraudteele ette riigitellimuse maht, mida ettevõte olemasolevate võimaluste juures ei saa suurendada. Ministeeriumilt raha juurde küsida Elektriraudtee eriti ei üritagi.

«Me muidugi teatasime ministeeriumile, et eelistaksime varianti, kus kõik rongid jäävad alles, aga arvestades tänast majandusolukorda on mul raske ette kujutada, et riigil oleks võimalik täiendavalt rongiliiklust toetada. Loomulikult oleks meie eelistus see, et lisada liiklusse täiendavad rongid ja jätta alles ka need, mis praegu käigus on, aga tuleb siiski tänase majandusliku olukorraga arvestada,» ütles Väärsi

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter kinnitas Postimees.ee'le, et ministeerium tegeleb Elektriraudtee kirjale vastamisega, kuid ei soovinud vastuse sisu täpsustada.

Ta lisas, et ministeeriumile teadaolevalt arutab Vabariigi valitsus lähiajal uue töölepinguseaduse muudatusettepanekuid ning lahendus võib tulla sealt. «On täiesti võimalik, et eelnõusse lisatakse täiendav regulatsioon, millega välistatakse Elektriraudtee taotluse aluseks olnud asjaolud, aga seda enam ei tahaks täna veel võimalike lahenduste üle spekuleerida,» ütles Tatter.


Rongid, mida Elektriraudtee soovib alates 1. juulist käigust ära jätta


9.27 Tallinn-Keila
14.24 Tallinn-Keila
19.53 Tallinn-Keila
20.30 Tallinn-Keila
22.40 Tallinn-Keila
10.25 Keila-Tallinn
21.36 Keila-Tallinn
15.20 Keila-Tallinn
20.51 Keila-Tallinn
6.22 Aegviidu-Tallinn
18.31 Tallinn-Aegviidu
17.50 Pääsküla-Tallinn
23.31 Keila-Pääsküla

Allikas: Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles