Amet: Pella paadi ohutus sõltub selle tootmise ajast

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järjekordne Pella paat sai kolmele mehele saatuslikuks. Päästeametnikud leidsid pooleldi vett täis paadi ja ankurdasid selle Tamula järvel.
Järjekordne Pella paat sai kolmele mehele saatuslikuks. Päästeametnikud leidsid pooleldi vett täis paadi ja ankurdasid selle Tamula järvel. Foto: Kristjan Teedema

Ehkki rahva seas levib arvamus Pella paatide ohtlikkusest, sõltub nende kvaliteet tootmise ajast. Veeteede ameti sõnul saa välja tuua üht kindlat marki või tüüpi aluseid, millega rohkem õnnetusi juhtuks.

Pigem on veesõidukite õnnetuste taga mitmete asjaolude kokkulangemine, märkis veeteede ameti  kommunikatsiooniosakonna juhataja Tarmo Ots.

«Ainuüksi nimetust «Pella paat» ei  saa tänapäeval võtta enam kui ohtlikkuse sümbolit.  Oluline erinevus on, kas tegemist on Nõukogude päritolu või tänapäeval toodetud Pella paadiga, mille puhul on järgitud kehtivaid kvaliteedi- ja ohutusnõudeid,» ütles Ots.

Tänapäeval toodetakse väikseima ehk D-kategooria väikelaevad selliselt, et need on projekteeritud ja ehitatud kasutamiseks kaitstud rannikuvetes, väikestel lahtedel, väikestel  järvedel ja jõgedel. Lubatud on nendega veele minna tuule tugevusega kuni 4 palli ja laine kõrgusega kuni 0,3 meetrit. «Sellistes tingimustes ja ülekoormamata on nende paatide kasutamine  ohutu,» kinnitas Ots.

Loomulikult on võimalik  paatide kasutusele piiranguid seada, näiteks veesõidukite kasutamise osas on vastavalt veeseadusele maavanemal õigus piirata oma haldusalas veesõidukite kasutamise tingimusi.

«Pigem on oluline, et paate kasutatakse vastavalt ettenähtud sõidupiirkonnale, et veekogule minnes ei ole need ülekoormatud ning paadijuhid kasutaksid õiged  ja ohutuid navigeerimisvõtteid,» lausus Ots. Kindlasti tuleb arvestada ilmastikuolusid ning paadis tuleb käituda nii, et see ei seaks ohtu veesõiduki püstuvust. Samuti ei tohi alkoholi liigtarvitada, päästevahendid peavad olema olemas ning neid tuleb osata kasutada.  «Ja veel: tuleb hinnata realistlikult oma oskusi ning teadmisi.»

Otsa sõnul on nende  lihtsate ja elementaarsete asjaoludega arvestamisel võimalik ennetada ja ära hoida suurema osa paatidega seotud veeõnnetusi.

Ots tõdes, et kuna ametil pole detailset infot möödunud reedel Tamula järvel uppi läinud ja kolm meest uputanud paadiõnnetuse kohta, ei saada kommenteerida ka seda, kas Pella paat oli sobilik nendeks tegevusteks ja ilmastikutingimustes.

Möödunud reede öösel läks Tamula järvel uppi Pella paat, kus olnud kolm meest uppusid. Hommikul selgus, et kaks meestest olid oma vabal ajal ilmselt kalale läinud päästetöötajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles