Viimane suur kaubalaev lahkus Eesti lipu alt

Andres Reimer
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Balti laevaremonditehases uuenduskuuril viibiv Kurkse lahkus Eesti lipu alt veebruaris, tema sõsarlaev Kalana kahe nädala eest. Laevade uus omanik on Eestiga seotud äriühing, kes väldib avalikkust.
Balti laevaremonditehases uuenduskuuril viibiv Kurkse lahkus Eesti lipu alt veebruaris, tema sõsarlaev Kalana kahe nädala eest. Laevade uus omanik on Eestiga seotud äriühing, kes väldib avalikkust. Foto: Liis Treimann

Paindumatu maksupoliitika muudab sinimustvalge merel konkurentsivõimetuks.

Eesti Merelaevandusele kuulunud segalasti-konteinerlaev Kurkse kustutati laevaregistrist veebruaris ning tema sõsarlaev Kalana 16. aprillil. «Eesti lipu all ei ole enam ühtegi tõelist kaubalaeva,» möönis veeteede ameti osakonnajuhataja Tarmo Ots.

Rahvusvahelisse laevandusgruppi Tschudi kuuluv Eesti Merelaevandus müüs mõlemad laevad eestlaste osalusega laevafirmale, kes viib need tõenäoliselt Saint Vincenti lipu alla. «Müüsime laevad, sest pank ei nõustunud laenu refinantseerima,» selgitas laevafirma juhatuse liige Jaan Kalmus. «Meie allesjäänud laevad sõidavad Mani saare lipu all, sest Eesti maksupoliitika muudaks meid teiste riikide laevnikega võisteldes konkurentsivõimetuks.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles