Värske tegija alustab Tesladega taksondusturul revolutsiooni

Jonatan Karjus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Alles oktoobris taksondusturule sisenenud NB Etakso on võtnud endale eesmärgiks muuta tundmatuseni Tallinna taksondusturgu. Kuu aega tagasi tutvustati Tallinnas esimesi Nissan Leaf taksosid, täna esitleti Postimehele esmakordselt 80 000 maksvat Tesla taksot.

Taksoettevõtte veokorraldaja Ken Vaaraku sõnul plaanitakse järgmisel aastal liinile tuua 10 ning pikemas perspektiivis 50 Teslat. Kõik oleneb sellest, kuidas teenus kliendi poolt vastu võetakse.

Koos Nissanitega plaanitakse elektritaksode arvu kasvatada 150 masinani. «Äris peabki suurelt mõtlema ja tegutsema, et olla edukas. Amsterdamis sõidab taksot täna 650 Teslat ja ettevõte, kes need turule tõi on konkurendid praktiliselt turult välja söönud,» sõnas Vaarak.

Tesla on elektriautode täielik tipp, mis maksab 80 000 eurot. NB Etakso Teslade ostmiseks riigilt dotatsiooni ei saanud, need ostetakse täielikult omadest vahenditest välja. Olulist rolli mängib selles see, et käibel olevad Nissan Leafid on rahva poolt hästi vastu võetud ning purustanud ettevõtte esialgsed prognoosid.

«Tesla mõte tuligi meil siis, kui Leafid olid olemas. Naerda pole siin midagi, inimesed juba praegu helistavad ja küsivad, et millal Teslaga sõita saab,» ütles Vaarak.

Vaaraku sõnul teeb 460 hobujõuline Tesla «joonele pannes» silmad ette ka mitmetele sportautodele. Kiiruse 100 kilomeetrit tunnis suudab auto arendada 4,2 sekundiga. Auto töötab täielikult elektri jõul ning laetuna saab sellega sõita kuni 500 kilomeetrit.

«Kritiseerivad need, kes on oma äri rajanud diislile või bensiinile. Me plaanime turgu kardinaalselt muuta,» ütles Vaarak. «Teslad pole mõeldud ainult kliendile, kellel on rahakott puuga seljas. Meie hinnad on samas suurusjärgus Tallinki taksodega. Ainus vahe on see, et nemad sõidavad Škodadega, meie Tesladega.»

Uuele tasemele plaanitakse viia ka klienditeenindus. «Taksojuhid saavad eraldi teeninduskoolituse ja neile õmmeldakse spetsiaalsed ülikonnad. Meie inimene istub ikka lipsukesega ja on viisakas, kõik peab korrektne olema,» kirjeldas Vaarak. «Meil ei ole nii, et ühel on ruuduline särk, teisel jooneline ja kolmandal üldse kampsun, kus kaelus ripub nabani.»

Kuigi esimene auto on juba nädal Eestis olnud, sõidab ta endiselt transiitmärkidega. Maksuamet on nimelt võtnud ettevõtte uurimise alla ja seetõttu viibib hetkel esimese auto liinile toomine. «Praegu seisab kõik maksuameti taga, las nad menetlevad, see ongi nende töö. Kliendid lihtsalt peavad seetõttu ootama, tüüpiline bürokraatia. Loodetavasti saame auto liinile tuua enne uut aastat,» kommenteeris Vaarak, miks Teslat veel päriselt tellida ei saa.

NB Etakso tegevjuhi Sofia Pevzneri sõnul kontrollib uue auto registreerimisel maksuamet ettevõtte tausta ning annab vastuse 30 päeva jooksul, midagi kahtlast ja erakordset selles ei ole.

Väikseid probleeme on esinenud teisigi, näiteks tavapärast magnetiga märki taksole kinnitada ei saa, sest auto kere on tehtud alumiiniumist. «Plafooni saame katusele iminappadega, aga märgiga on tõesti keerulisem. Proovisime hommikul lisaks magnetile veel ka kahepoolset teipi, kuid kumbki variant ei sobi,» kurtis Vaarak.

Tesla taksodega opereerib Tallinnas NB Etakso. Sisseistumistasuks planeeritakse 3,5 eurot ja sõidukilomeetri hinnaks 90 senti. Taksot saab tellida ainult lühinumbrilt 1883. Esimene Tesla plaanitakse liinile panna enne aastavahetust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles