Õpiveeb tuleb uusi vahendeid otsivale õpetajale appi

Kuvatõmmis Õpiveebi esilehest

FOTO: Õpiveeb

Lähinädalatel saab avalikuks kasutamiseks valmis Õpiveeb, mis aitab õpetajal leida käsitletava teema õpetamiseks ja illustreerimiseks vajalikke digitaalseid materjale ning neid oma õpilastele jagada.

«Õpiveeb on mõeldud neile õpetajatele, kes tahavad õpilastes digipädevust arendada – et lapsed saaksid digimaailmas hakkama rohkemaga kui ainult arvutis mängimisega – ja tuua neile arvutimaailma kätte ka asjaliku külje pealt,» rääkis Õpiveebi juht Tõnis Kusmin.

Õpiveebi arendamist alustati poolteist aastat tagasi õpetajate-koolijuhtide intervjueerimisest, et selgitada välja, millest täpsemalt puudust tuntakse. «Riiklikult räägiti juba ammu, et sellist asja oleks vaja, aga tehtud pole siiani,» rääkis Kusmin. Esimene katsetamiseks sobilik versioon on valmis ja hiljemalt kuu lõpus avaldatakse täisversioon.

Õpetajad kasutavad küll õpetamisel kümneid eri digirakendusi, kuid seni polnud Eestis ühte head portaali, kus nad saaksid seda teha. On teste, mänge, oskuste kontrollimise harjutusi.

«Digisisu otsitakse palju internetist ja pannakse neid omakorda üles, näiteks blogidesse või mujale. Kuid õpetajad kulutavad selleks väga palju aega. Näiteks ühe video leidmiseks võib kuluda 3-4 tundi. Tundub absurdne, aga korraliku õppekvaliteediga video leidmiseks tuleb väga paljud eri videosid läbi vaadata. Siiani pole olnud sellist head kohta, mis annaks õpetajale vastavale teemale sobivad digimaterjalid lihtsalt kätte,» rääkis Kusmin.

Õpiveeb hakkab seda tegema. Õpetajad saavad teha oma õpilastele kontod ja saata neile oma materjale. Kui õpetaja oma materjale või rakendusi üles laevad, saavad nad seda teha kas avalikult või privaatselt, ainult oma õpilastele. Avalikest tekibki suur andmepank, mida saavad kasutada ka kõik teised.

Materjalid organiseeritakse teemade järgi, mida tuleb kokku üle tuhande, lähtudes Eesti õppekavast. Õpetaja leiab õige teema, valides klassiastme ja aine.

Õppimine põnevaks

«Õpilaste jaoks on sel veel kihvtim väärtus, sest see teeb neile õppimise huvitavamaks. Kui mina sain koolis õppimiseks ainult keerata õpiku lehti, siis nüüd saab ammutada infot näiteks pildigaleriide, 3D-animatsioonide, videote kaudu või õpimänge mängides. See muutub palju kaasahaaravamaks õpilastele,» leidis Kusmin.

«Tegime tööriista, millega teeme õpetajatele töö lihtsamaks, aga õpilasele huvitavamaks ja see osa on palju tähtsam,» uskus ta.

Praegu on Õpiveebi arendajad lisanud sinna üle 200 materjali ja õpetajad üle 1000. «Õpetaja paneb sinna infot sellepärast, et ta tahab neid õpilastele edastada. Nüüd on neil selleks mugav keskkond olemas.»

Keskkond hakkab õpetajatele ka ise uusi rakendusi soovitama. «Näiteks, kui matemaatikaõpetaja valmistab ette protsentarvutuse õpetust, siis meie keskkond saab soovitada sellel teemal kolme videot sissejuhatuseks, kolme mängu testimiseks jne. Seda hakatakse esile tooma teiste õpetajate kasutamiste järgi.»

Ehkki ka e-kooli kaudu saab linke ja materjale õpilastele kodutöödeks jagada, siis Kusmini sõnul on sealt hiljem näiteks kontrolltööks või eksamiks kordamiseks raske üles leida.

Õpiveebi pääsemiseks tuleb endale konto registreerida näiteks olemasoleva Facebooki või Google konto kaudu.  Tuhandete materjalide seast saab endale huvipakkuvad oma kontole salvestada.

Õpiveebi on võimalik kasutada nii tasuta kui raha eest. Tasuta versioon on materjalide pank, mida saavad kasutada kõik õpilased ja õpetajad. Koolid saavad osta lisafunktsioonidega paketi  (selle hind on 1 euro õpilase kohta kuus sõltuvalt kooli suurusest), milles on rohkem teste-mänge.

Projekti rahastab Eesti-Šveitsi koostööprogrammi Vabaühenduste Fond, Kodanikuühiskonna Sihtkapital ja Tartu linn.

Tagasi üles