Eestis on Euroopa väiksem osakaal kehvade tulemustega põhikooliõpilasi (3)

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eestis on Euroopa kõige väiksem madala sooritusega 15-aastaste õpilaste osakaal, näitab täna avaldatud OECD raport

Raport tõi esile, et Eestis on maapõhikoolide ja linnapõhikoolide madalate tulemustega õpilaste osakaalu erinevus maailmas kõige väiksem, teatas haridus- ja teadusministeerium. Nii maa- kui ka linnakoolid suudavad anda lastele tugeva põhihariduse.

Samuti toob raport esile, et Eestis pole erinevalt paljudest teistest riikidest madala sooritusega õpilaste puhul sugu ja madalad tulemused teineteisega oluliselt seotud.

Raportis tuuakse esile ka tõik, et Eesti erakoolides käivad noored on suurema tõenäosusega matemaatikas madalama sooritusega kui tavakoolides käivad noored.

Loodusainetes oli Eestis väga nõrku tulemusi näidanud õpilaste osakaal ainult 5 protsenti ning riikide järjestuses on Eesti siin kõigi uuringus osalenud riikide seas Šanghai järel teisel kohal. Võrreldes 2006. aastaga on loodusainetes meil madala sooritusega õpilaste hulk oluliselt langenud. OECD keskmine oli 17,8 protsenti.

Matemaatikas oli madalate sooritajate hulk 10,5 protsenti ning Eestist madalam oli see näitaja vaid neljas maailma riigis. OECD keskmine oli 23 protsenti.

Lugemises oli baastaseme mittesaavutanute osakaal 9,1 protsenti. Eesti oli riikide seas neljas ning OECD keskmine oli 18 protsenti.

Haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi sõnul on taoline uuring hädavajalik kõrvalpilk Eesti haridusele ja koolile. «Tugev põhiharidus ja ühtluskool on parimaid asju ja suurimaid rikkusi, mida Eestis oleme loonud. Elame riigis, mille koolid selekteerivad lapsi majanduslike ja muude kriteeriumide alusel teiste riikidega võrreldes väga vähe. See paistab selgelt välja ka meie headest tulemustest OECD raportis,» rõhutas minister Ligi.

OECD raportis Low-Performing Students - Why They Fall Behind and How To Help Them uuritakse PISA 2012 põhjal madalate tulemustega õpilasi, vaadates nende perekondlikku tausta, hariduse omandamist ning suhtumist kooli. Samuti analüüsitakse raportis koolide arendustegevusi, mis on seotud noorte madalate sooritustega.

PISA 2012 põhitest vaatas 15-aastaste noorte oskusi rakendada oma teadmisi lugemises, matemaatikas ja loodusainetes. PISA 2012 uuringus osales kokku 5867 Eesti õpilast.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles