Maanteeamet kehtestas kümnes maakonnas nulleurose bussipileti

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maakonna üks kõige suurema reisijate arvuga liinidest on Go Busi Rakvere–Tapa bussiliin.
Maakonna üks kõige suurema reisijate arvuga liinidest on Go Busi Rakvere–Tapa bussiliin. Foto: Meelis Meilbaum

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk allkirjastas eile käskkirja, millega määras alates 1. juulist bussipileti hinnaks null eurot kõigis selleks soovi avaldanud maakondades.

Alates 1. juulist kehtib nulleurone maakonna bussiliini pilet Valgamaal, Võrumaal, Põlvamaal, Järvamaal, Jõgevamaal, Tartumaal, Ida-Virumaal, Hiiumaal, Saaremaal ja MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse poolt korraldavatel liinidel Läänemaal.

Maakondades, kus rakendub nulleurone bussipilet, hakkavad vastavad bussid alates 1. juulist kandma sellekohast silti. Sõiduõigus neis bussides ei olene sissekirjutusest.

Liiniveo korraldajad vajavad bussiliini käigushoidmise vajalikkuse hindamiseks statistikat liinil reisijate arvu kohta. Seetõttu tuleb enda sõit registreerida ehk bussi sisenedes valideerida ühiskaart. Kui valideerimisaparaate bussis ei ole, siis väljastab bussijuht sõitjale vastava pileti ehk registreerib sõidu. Ühiskaart maksab kuni kaks eurot ning seda ei isikustata. Valideerimiskaart kehtib kõigis nulleurose pileti üle võtnud maakondades.

Maanteeamet on läbi vaadanud taotlused Pärnumaa, Lääne-Virumaa, Harjumaa ning Raplamaa kohta ja ootab argumenteeritud põhjendusi, miks nad soovivad jätkata piletihinnaga, mis on suurem kui null eurot. Viljandimaa ühistranspordikeskuse poolt tehtud otsust ei ole veel maanteeametile edastatud.

Valitsuse tegevuskavas on ühe punktina välja toodud nulleurose bussipileti kehtestamine kõikidel avaliku teenindamise lepingute alusel teostatavate maakonna- ja naabermaakonda ühendavatel bussiliinidel. Selle eesmärgiks on võimaldada maapiirkondades elavatel inimestele pääseda ligi töökohtadele ja teenusetele ilma, et inimene peaks kütuse või bussipileti peale kulutama suurt osa oma palgast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles