Algas Rail Baltica põhitrassi esimese objekti ehitus

Anvar Salomets
, Rail Baltic Estonia tehniline juht
Copy
Rail Baltica põhitrassi esimese objekti - Saustinõmme maanteeviadukti - ehitus on alanud.
Rail Baltica põhitrassi esimese objekti - Saustinõmme maanteeviadukti - ehitus on alanud. Foto: Sander Ilvest

Koos Tallinna ringtee laiendusega on alanud ka Rail Baltica põhitrassi kõige esimese objekti – Saustinõmme maanteeviadukti – ehitus. On ka juba paigas eeloleva 3 aasta täpsem plaan ja koostöös Maanteeametiga valmivad järgmised objektid.

28. novembril sai Saustinõmme maanteeviadukt piduliku nurgakivi ning Rail Baltica ehituse lükkasid käima peaminister Jüri Ratas ja Euroopa Komisjoni transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei.

Ehituse algust tähistaval nurgakiviüritusel sõlmiti ka kolmepoolne koostööleping Rail Baltic Estonia, Maanteeameti ja RB Raili vahel. Näiteks maanteega ristumisi on trassi ulatuses 27 – neist 10 Tallinn-Rapla ning 17 Rapla-Tootsi lõigul. Koostöös maanteeametiga on järgmiste ehitusobjektidena planeeritud aastaks 2022 valmima maanteeviaduktid:
  • Vana-Narva maantee
  • Tagadi-Kurtna
  • Tõdva-Hageri
  • Kirdalu-Kiisa 
  • Saku-Tõdva
  • Kangru
  • Assaku
  • Põrguvälja tee
  • Aluste-Kergu tee
  • Kehtna-Põlma tee
  • Rapla-Järvakandi-Kergu tee
  • Rapla-Märjamaa tee
  • Rapla-Varbola tee
  • Seli-Koigi-Alu tee
  • Hagudi-Kodila
  • Tallinn-Rapla-Türi (Mälivere)
  • Tallinn-Rapla-Türi (Kohila)

Ristumine trassidega, ökoduktid

Järgmise kahe aasta plaanis on ka kokku seitsme ökodukti rajamine (kokku on neid trassil 24). Kõrgepingeliinidega ristumisi on 28, gaasitrassiga ristub raudtee viies asukohas. Kuna Rail Baltica trass ristub mitmes paigas kõrgepingeliinide ja ka gaasitrassidega, siis on järgneva kahe aasta fookuses põhiprojekti koostamise kõrval ka sellised objektid ning ehitusplaanides tehakse tihedat ka näiteks Eleringiga.

Foto: Rail Baltica

Reisi- ja kaubaterminalid

Järgneva kahe aasta investeeringutekavas oleme paika saanud ka mitmed Rail Baltica objektid Ülemiste ja Pärnu ühisterminalide ning Muuga kaubaterminali rajamisel. Aastatel 2021-2022 on kavandatud Ülemiste ja Pärnu reisiterminalide, Rae valda rajatava veeremidepoo ja Muuga kaubaterminali esimeste etappide valmimine.

Ülemiste reisiterminali esimese etapi ehitustööde plaanis on täna olemasoleva raudtee rekonstrueerimine ja mitmesuguste rajatiste ehitamine. Pärnu reisiterminali esimeses etapis on kavas teede ja platside alusehitus ning tehnovõrkude rajamine.

Tallinna linna ja Rae valla piirile rajatava reisirongide hooldusdepoo esimeses etapis on plaanis teha alusehitustööd ning rajada vajalikud tehnovõrgud. Ning tulevase Muuga kaubaterminali esimeste töödena on kavas ülimalt olulise Maardu tee liiklussõlme väljaehitamine.

Copy
Tagasi üles