Uuest aastast muutub Tallinna abitelefoni number

Tallinna abitelefoni 1345 dispetšerid.

FOTO: Liis Treimann

Alates 1. jaanuarist kaob Tallinna abitelefoni number 1345 ja  kõigile pealinna puudutavatele küsimustele vastab edaspidi lühinumber 14410.

«Seni vastas linnakodanike küsimustele häirekeskus, nendega sõlmitud leping lõpeb 31. detsembri südaööl ja alates 1. jaanuarist 2020 võtab selle teenuse üle munitsipaalpolitsei amet. Kuna lühinumber 1345 on häirekeskuse kasutuses, siis sinna see ka jääb ja kasutusele tuleb meie lühinumber 14410, mida me ka praegu opereerime,» rääkis mupo juhataja Aivar Toompere.

Ta selgitas, et see on vajalik inimeste paremaks ja ühtlasi majanduslikult efektiivsemaks teenindamiseks, sest praegu ostab linn häirekeskuse käest teenust ja maksab selle eest päris suuri summasid. Selleks, et abitelefon korralikult toimiks, võetakse muposse tööle neli töötajat. Töötajad lähevad muposse üle häirekeskusest ja Toompere sõnul hakkavad nad uuse töökohas täitma samasuguseid tööülesandeid, ehk neil on juba oskused olemas ja kedagi pole vaja välja õpetada.

«Täna on munitsipaalpolitsei pärusmaa valesti parkijad, koristamata ja libedad kõnniteed, jääpurikad ja muu selline. Selle tõttu on ka pooled häirekeskusele tehtavad kõned sellised, mis võiksid otse meile tulla. Lisanduvad veel lahtised kanalisatsioonikaevud, suuremad veeavariid, liiklustakistused,» ütles Toompere.

Uue numbriga abitelefon töötab ööpäevaringselt, päeval vastab telefonile kaks inimest, öösel üks. Kui kõnede sagedus peaks muutuma nii tihedaks, et tekib järjekord, siis on võimalik abitelefonile veel kaks töökohta juurde lülitada.

Kuni augustikuuni saab senisele 1345-le helistaja infot, et uus abitelefoni number  Tallinnas on 14410. Teisi omavalitsusi puudutavate küsimuste puhul palutakse pöörduda vastava kohaliku omavalitsuse poole.

Tagasi üles