Nele Peil: mida õppis kaubandus kevadises koroonakriisis

Copy
Nele Peil.
Nele Peil. Foto: Johan-Paul Hion

Teise koroonalainega silmitsi seistes on paras hetk teha kokkuvõte, mida on kaubandussektor kevadisest eriolukorrast õppinud ja kuidas minnakse vastu sügisele, kirjutab Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil.

Kaupmeeste poolt vaadates on viimase poole aasta jooksul toimunud väga palju muutusi. Kaubanduses, aga ka tootmises on praegu kuum teema tarneahelate pikkus ja usaldusväärsus, ehk kui mitu vahendajat on algtootmise ja tarbija vahel. Euroopa Liit tahab suunata toetused ja suunised sellele, et globaalsed tarneahelad tuua tagasi kohalikuks ja lühikeseks. Osaliselt on selle taga hirm, et kriisis võib toidu- või tööstuskauba varustuskindlus ohtu sattuda, teisalt vana hea protektsionism ja kolmandaks keskkonnakaalutlused.

Osad tööstused ja kaubanduseettevõtted lühendavad tõesti tarneahelaid ning selle kõrval nad mitmekesistavad tarnijate nimekirja. Kui aasta alguses osteti näiteks näomaske või pakendeid vaid ühelt Hiina tarnijalt, siis nüüd tellitakse neid paarist erinevast kohast. Nii on kallim ja ebamugavam, aga tunne on kindlam. Kui kriis peaks tõsisemaks minema, on riskid maandatud ja tõenäoliselt kaupadest niisama lihtsalt puudust ei teki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles