Hooaeg alanud: kus toimuvad tänavu kõige ulatuslikumad teetööd?

Tiina Kaukvere
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Olulisemad teetööd 2016. aastal. Vajuta luubile, et kaarti lugeda.
Olulisemad teetööd 2016. aastal. Vajuta luubile, et kaarti lugeda. Foto: Maanteeamet.

Maanteeameti rõõmuks on ehituse hinnad all, mistõttu on ees ootamas rohkelt teetöid. Postimees teeb ülevaate 15 maanteeameti jaoks kõige olulisemast objektist.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk ütles, et juba eelmine aasta oli teetööde mõttes maanteeameti jaoks väga produktiivne – ehitustööde hinnad olid tänu tõsisele konkurentsile ja bituumeni hinna langusele all. Nii oli võimalik remontida, rekonstrueerida ja ehitada 2158 kilomeetri jagu teelõike – saja kilomeetri võrra rohkem kui tunamullu.

Tänavu prognoosib maanteeamet töömahuks 2020 km. «Olukord võib olla parem, ka sel aastal on konkurents tugev ja bituumeni hind madal, aga sellist mahtu me saame lubada,» rääkis Sirk.

Teetööde maht ja 2016. aasta prognoos
Tööde tüüp201420152016
Kattega teede säilitusremont (pindamine)1325 km1127 km1100 km
Kruusateede säilitusremont225 km362 km335 km
Kattega teede taastusremont230 km281 km250 km
Ehitus ja rekonstrueerimine145 km209 km210 km
Katete ehitus kruusateedele143 km179 km125 km
KOKKU2068 km2158 km2020 km
Sildade rekonstrueerimine364328
Liiklusohtlikud kohad688580

Seega on ees ootamas või juba käimas rohkelt teetöid, kuid maanteeameti hinnangul pingutatakse, et need liiklejaid ei häiriks.

«Koostöös ehitajatega vähendasime ehitusaegseid ajutisi kiiruspiiranguid. Peame ehitajaid kiitma, lühemaid tähtaegu ei anna Euroopas ilmselt keegi,» ütles Sirk.

15 olulisemat objekti tänavu

 1.         Tallinn–Narva maantee ja Sillamäe sadama raudtee eritasandilise ristmiku ehitus algab tänavu juunis ja lõpeb järgmise aasta augustis. Igapäevaselt on praegu rongiliikluse tõttu ca 48–64 minuti ulatuses liiklustakistusi ööpäevas. Autoliiklus hakkab raudteeviadukti alt läbi sõitma ning visuaalselt on maantee kanalis. Ehitatakse ka kaks autoviadukti ning uus maantee tuleb olemasoleva kõrvale ja ehitustööd liiklust oluliselt ei sega.

Sillamäe sadama raudtee ristmik. Allikas:
Sillamäe sadama raudtee ristmik. Allikas: Foto: maanteeamet

2.         Tallinn – Pärnu – Ikla km 120,3–122,8 teelõigu ehitus algab tänavu augustis ja lõpeb järgmise aasta septembris. Eesmärk on parandada sõidutingimusi ja tõsta liiklusohutust. Olemasolev tee ehitatakse ümber 2+1 ristlõikega teeks. Enamiku ehitustööde teostamiseks on vajalik ühe sõidusuuna perioodiline sulgemine.

Tallinn-Pärnu-Ikla 120,2-124,1 Nurme õgvendus ja 2+1 lõik. Nurmeveski sild. Allikas:
Tallinn-Pärnu-Ikla 120,2-124,1 Nurme õgvendus ja 2+1 lõik. Nurmeveski sild. Allikas: Foto: maanteeamet

3.         Juuliku liiklussõlme ja teelõigu ehituse eeldatav periood on tänavu maist järgmise aasta septembrini. Ehitustöid tehakse eesmärgiga muuta liiklus Tallinna ringteel ohutumaks ja sujuvamaks. Ehitusobjektile rajatakse pealmist asfaltkatet kokku ca 169 000 m2 ulatuses. Ringtee ehitustöödega rajatakse ka Karjavärava viadukt ja Saku sild. Ajutise liikluskorralduse ajal on tagatud vähemalt 1+1 sõiduraja olemasolu. Kõik ümbersõidud ja laiendused asfaltbetoonist kattega ning kasutatakse foore ja reguleerijaid.

4.         Märtsi alguses algasid Jüri piirkonnas taas liikluskorraldust muutvad ehitustööd Põrguvälja liiklussõlme väljaehitamiseks. Umbes juuni keskpaigani ei saa kasutada Jüri väikselt ringilt Aruküla tee suuna maha- ja pealesõitu. Sel perioodil toimub Jüri jaotusringi sisemise osa ning rampide väljakaeve ja konstruktsioonide ehitus katendini. Aprilli keskpaigas suletakse Jüri väikeselt ringilt Põrguvälja teele maja- ja pealesõit. Põrguvälja teelt Aruküla teele saab sõita Parkla tee kaudu, jõudes jaotusringile, saab maha sõita Ringi teele. Liiklussõlme ehitamine nõuab muudatusi ühistranspordi marsruudis. Augusti lõpus on eeldatavasti uued teed asfaldi all ja liiklus hakkab normaliseeruma.

5.         Laagri ümbersõidu ehitus algas märtsis ja lõpeb plaanide kohaselt detsembri keskel. Töid teostab AS Teede REV-2, omanikujärelevalvet Sweco EST OÜ. Tööd võetakse ette, et viia liiklus välja Laagri alevikust ja see on osa Juuliku–Tabasalu trassist. Tegemist on uue 1,6 km 1+1 maanteega, mille käigus ehitatakse sild üle Pääsküla jõe autodele ja jalakäijatele. Kergliikluse ohutumaks tegelemiseks rajatakse kergliiklustee tunnel. Töid teostatakse teed sulgemata, kuid liiklust on häiritud objekti alguses ja lõpus, kus piiratakse sõidukiirust.

6.         Tallinn – Rannamõisa – Kloogaranna km 26,6–36,7 teetööd algasid 14. märtsil ja lõppevad 15. augustiks. Töövõtja on AS Nordecon ja järelevalvet teostab AS Taalri Varahaldus. Remondi eesmärk on sõidumugavuse parandamine ja liiklusohutuse tõstmine. Töödega teostatakse sõidukatte ja ristmike remont, bussipeatuste rekonstrueerimine ja ehitamine. Ehitatakse ka ühissõidukite tagasipöördekoht koos bussipeatusega. Kogu ehitusobjektil ei tohi liiklusseisakud ületada viit minutit. Tööpäevadel kell 7.00–10.00 ja 16.00–19.00 on liiklusreguleerija kasutamine kohustuslik. Parkimine sellel lõigul on raskendatud.

7.         Reopalu–Mäo rekonstrueerimine toimub aprillist novembrini. Ehitaja ja järelevalve teostajate hanked on koostamisel. Tehakse amortiseerunud katte rekonstrueerimine ja rajatakse jalgratta- ja jalgtee. Olemasolevad ringristmikud ehitatakse ümber ja rajatakse üks uus ringristmik. Remonditakse kaks silda. Arvestada tuleb liikluspiirangutega ja vähemalt üks sõidusuund on liiklejatele alati avatud.

8.         Masa–Kuressaare lõigu rekonstrueerimine on kavandatud 01.06–31.10.2016. Tööde teostaja ja järelevalve hanked on ettevalmistamisel. Parandatakse teelõigu liiklusohutust ja sõidumugavust ning ehitatakse ümber Upa ristmik.

9.         Mannare–Aluste lõigu rekonstrueerimistööd algavad mais või juunis ning kestavad viis kuud. Ehitaja ja järelevalve teostajate hanked on avaldatud riigihangete registris. Projekti tulemusena tagatakse nõuetekohane laiusgabariit, tõstetakse sõidumugavust ja ohutust. Ajutine liikluskorraldus on planeeritud ajutiste fooride ja reguleerijate kasutamisega.

10.       Võõpsu–Mikitamäe lõigu rekonstrueerimine võetakse ette, sest maantee seisukord on hetkel halb, kate on kitsas ja amortiseerunud ning ebatasane. Töödega alustatakse eeldatavasti aprillikuu jooksul. Esineb hulgaliselt pragusid ja lagunenud kohti. Ehitustööde käigus parandatakse ja laiendatakse tee muldkeha, ehitatakse põhiteele ja mahasõitudele uued truubid ning kaevatakse uued kraavid. Paigaldatakse uued märgid ja põrkepiirded ning Mikitamäele ehitatakse ühe kilomeetri pikkune uus jalgratta- ja jalgtee ning uus tänavavalgustus.

11.       Meoma–Alatskivi lõigu rekonstrueerimise eeldatav algus on aprillis ja lõpptähtaeg on tänavu oktoobris. Töid teostab AS Nordecon ja ehituslepingu maksumus on 3,5 miljonit eurot. Rekonstrueerimistööd on plaanis, sest praeguseks on kate amortiseerunud ja vajab ümberehitamist ning tugimaantee on olulise tähtsusega turismikoridor Aovere–Mustvee lõigul. Tööde käigus ehitatakse asfaltbetookate ning rajatakse jalgtee.

12.       Eeldatavalt alustatakse aprillis ka Põlva–Saverna lõigu rekonstrueerimisega ning tööde teostamiseks on aega oktoobri lõpuni. Töid teostab Teede REV-2 ja järelevalvet Taalri Varahaldus, objekti maksumus on üle 3 miljoni euro. Praegusel hetkel on teekate kogu ulatuses ebatasane, lokaalsete vajumitega ning esineb ka põik- ja pikipragusid. Põhitee remondi käigus vahetatakse välja teetruubid, parandatakse muldkeha ja pikiprofiili, paigaldatakse üks kiht asfalti. Lõpptulemusena muutub liiklusruum tasasemaks, laiemaks ning ohutumaks. Ehitus toob kaasa mõningaid ebamugavusi liiklemises, kuid üldiselt on ehitus planeeritud teostada pool-poolega meetodil ehk üks pool teed on ehituses ja liiklus toimub teise poole tee ulatuses. Ehitajal on lubatud tee sulgeda kuni 14 päevaks.

13.       Aprillis algavad Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa riigimaantee Mõigu–Jüri lõigu rekonstrueerimistööd. Mõigu–Jüri lõigul jätkatakse 2015. aastal alustatud katendi remondi ja nelja viadukti renoveerimistöödega, mis viiakse vastavusse tänapäevaste nõuetega kandevõime ja kõrgusgabariidi osas. Märtsi lõpust aprilli alguseni teostati ettevalmistustöid ning 18. aprillist suunatakse kogu liiklus Tallinnast väljuvale suunale. Liikluskorralduse muudatus tähistatakse ajutiste liikluskorraldusvahenditega.

14.       Mustvee ümbersõidu rekonstrueerimine algab mais ja lõpeb eeldatavalt novembris. Ehitaja ja järelevalve hanked on ettevalmistamisel. Tööde eesmärk on sõidumugavuse ja liiklusohutuse tõstmine. Parandatakse katte tasasust ja pikiprofiili, ehitatakse ümber Mustvee ristmik, rajatakse parkla raskeveokitele. Teetööde ajal on liikluspiirang, vähemalt üks sõidusuund on alati avatud.

15.       Lante–Tõrremäe taastusremont koos Hulja aleviku ohutustamisega algab mais ja kestab neli kuud. Töid teostab AS Teede REV-2. Teelõigu kate on vana ja tekkinud keskmisel 12 millimeetri sügavused roopad. Teostatakse asfalteerimistööd, ehitatakse ümber ristmikke, asula keskele tuleb ohutussaarega ülekäigurada, asulasse sissesõitudele šikaanid. Arvestada tuleb liikluspiirangutega ja vähemalt üks sõidusuund on liiklejatele alati avatud.

 Vaata täpsemalt:

Teetööd põhja regioonis

Teetööd lõuna regioonis

Teetööd lääne regioonis

Teetööd ida regioonis

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles