«Top Geari» produtsent: Stig on tegelikult täispuhutav

Hendrik Alla
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rowland French, «Top Geari» loovjuht ja produtsent.
Rowland French, «Top Geari» loovjuht ja produtsent. Foto: Hendrik Alla

«Top Geari» loovjuht ja produtsent Rowland French alustas saatega «Top Gear» tööd siis, kui BBC selle 2001 taas ellu äratas. Produtsendina tootis ta saadet üle seitsme aasta ja hakkas siis tegelema «Top Gear Live» (TGL) šõuga.


Mis on selle saate edu saladus?

Mul pole õrna aimugi. (Naerab iseteadlikult.) Ei noh, tegelikult on siin muidugi palju põhjuseid. See on väga aus telesaade, eriti mis puutub Jeremy ja Jamesi omavahelist suhet.

Poisid tahavad vaadata, kuidas teised poisid ringi möllavad. Ja naistele meeldib meeste psüühikasse piiluda. No ja lõpuks teeme igasugu lahedaid asju.

Kas Clarkson, Hammond ja May on tegelikus elus ka sellised arrogantsed superstaarid või on tegemist telerolliga?

Ma olen nendega ju kokku kümme aastat töötanud ja võin kinnitada, et nad on suurepärased kolleegid ja kamraadid. Ma ei kujutakse seda tööd ette kellegi teisega.

Kuidas šõu sündis?

Kava panime Jeremy, Jamesi ja Richardiga (Hammond) paika paari päevaga. Masinate ja atraktsioonide ehitamine ning treeningud võtsid pool aastat.

Palju «Top Gear Live» rehve ja kütust kulutab?

Siin Taanis on asi keeruline, sest põrand on väga libe. Ma usun, et kaheksa šõu jooksul kulub sada rehvi, aga kütuse kohta ei oska midagi arvata. Mõned autod kasutavad võidusõidukütust, mõned tavalist bensiini ja mõned diislit.

Õnnetusi juhtub?

Ei, juhid on profid. Plekimõlkimisi muidugi tuleb ette, aga mitte midagi hullemat.

Kuidas te Stigi riiki sisse saite? Kas tal on selline valge-kiivri-fotoga isikutunnistus?

Asi väga lihtne: ta on tavaliselt sellises (näitab kätega) pisikeses kastis. Kui vaja, puhume ta lihtsalt täis. Pole tal passi vaja.

Mis on šõu kõige huvitavam masin?

Kahtlemata must takso, mis on tegelikult 400-hobujõulise mootoriga neljaveoline Mitsubishi Evolution. Seest ja väljast näeb välja nagu ehe diiselmootoriga Londoni taxicab. Ma armastan seda masinat. Ehitasime selle juba aastaid tagasi ja see on endiselt rivis.

Olete öelnud, et armastate asju õhku lasta? Miks?

Ma olen lihtne inimene: armastan tulevärki, driftingut, monsterautosid… Kõige suurem asi, mis mul on õnnestunud õhku lasta, on 20-korruseline maja «Top Geari» saate jaoks. Panime selle katusele auto ja PÕMM!

Mis auto teil endal on ja millisest unistate?

Keskmootoriga Audi A8 hetkel, üks selline on meil šõus ka. Aga tahaksin endale Lamborghini Gallardo Spyderit (silmad löövad särama). Jeremyl oli selline paar aastat. Ühelt poolt tõeline itaallane: V-mootor, 500 hobujõudu, lärmaks ja hullumeelne.

Aga kuna nüüd on Audi Lamborghiniga seotud, läheb see hommikul paugust käima, satelliitnavigatsioon, bluetooth … ühesõnaga mugav ja töökindel. Parim kokteil kõikidest superautodest, mis maanteedel liikunud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles