Veel üks Tallinna Sadama juht peeti kinni
Oluliselt täiendatud!

Martin Paide

FOTO: Tallinna Sadam

Kaitsepolitsei pidas möödunud nädalal kinni Tallinna Sadama hooldusosakonna juhataja Martin Paide. Mees olevat viimasel ajal käitunud imelikult.

Tallinna Sadamat puudutava kriminaalmenetluse raames pidas kaitsepolitsei Martin Paide kinni läinud nädalal, kinnitas riigiprokuratuur. Läbiotsimised viidi läbi tema elu- ja töökohas.

Martin Paide kinnitas Postimehele, et kaitsepolitsei pidas ta kinni.

Paidet kahtlustatakse altkäemaksu võtmises. Tema ise kinnitab, et ei ole altkäemaksu võtnud. «Ma ei ole seda teinud ja rohkem ei ole mul midagi kommenteerida,» ütles Paide, toonitades, et talle esitatud kahtlustus on täiesti alusetu.

Küsimusele, miks ta ikkagi kinni peeti ja mis alusel talle kahtlustus võidi esitada, vastas Paide: «Ma ei tea, ei oska öelda. Ma ei soovi sel teemal rääkida.»

Prokuratuur tema vahistamist ei taotlenud.

Tallinna Sadama turundus- kommunikatsioonijuht Sirle Arro kinnitas, et Paide ei tööta eelmisest nädalast Tallinna Sadamas. «Kuna talle esitati kahtlustus, ta ise ja Tallinna Sadam pidas neid piisavalt tõsisteks, siis ta ise esitas avalduse omal soovil lahkumiseks. Aga see oli ka sadama soov,» ütles Arro.

Postimehe andmetel käitus Tallinna Sadama töötajate hinnangul Paide viimasel ajal närviliselt ja kummaliselt. Tagantjärele ollakse seisukohal, et mees aimas enda suhtes algatatud kriminaaluurimist ette. Teda nähti mõnikord ka Tallinna Sadama peahoone katusel, mille kohta ta ise selgitas, et käis seal mõtteid kogumas.

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ütles Postimehele, et tal ei ole väga palju infot Martin Paide kahtlustuse sisu kohta. Talle oli teada vaid Paide puutumus Kiili ja Kaljurannaga, keda kahtlustatakse altkäemaksu võtmises.

«Kui sügav see puutumus täpselt oli, seda ma ei tea. Kuid see informatsioon, mis meil oli, viis selleni, et tänaseks on Martin Paide usalduse kaotuse tõttu Tallinna Sadamast lahkunud ja seda meie initsiatiivil,» rääkis Kalm, lisades: «Puutumus oli siiski niivõrd oluline, et edasine koostöö ei olnud enam võimalik.»

Vähe selgitusi

Küsimusele, kas Paide ise kinnitas juhatusele, et pole altkäemaksu võtnud, vastas Kalm, et selgitusi nad õigupoolest ei kuulnudki. «Meile ta paraku selgitusi väga ei andnud ja see panigi meid tõsiselt asja üle järele mõtlema,» märkis Kalm.

Kalmi kinnitusel on Tallinna Sadamast lahkumas ka õigusosakonna juhataja Toomas Tralla ja kommertsjuht Erik Ringmaa. Nende lahkumine on seotud siiski 1. maist käivitunud struktuurimuudatustega, mitte käimasoleva kriminaalmenetlusega. «Seda tahan ma kindlasti toonitada,» rõhutas Kalm, lisades, et Tralla ja Ringmaa näol on tegemist ausate inimeste ja oma ala asjatundjatega. 

Paide oli endise sadama asejuhi, kuriteos kahtlustatava Allan Kiili lähim abiline. Paidele kuriteokahtlustuse esitamine ei hakka pidurdama sadamajuhtide kriminaalasja kohtusse jõudmist, sest uurimist juhtiv riigiprokuratuur ootab siiani vastuseid mitmetele rahvusvahelistele õigusabipalvetele. Samuti vajavad sama kriminaalasja raames siiani selgitamist jäälõhkuja Botnica ostutehingu asjaolud. Kõige optimistlikumate prognooside kohaselt võiks uurimine lõpule jõuda sügiseks.

Kaitsepolitsei pidas Tallinna Sadama juhatuse endised liikmed Allan Kiili ja Ain Kaljuranna kinni mullu 26. augustil, kahtlustatuna altkäemaksu võtmises. Samal päeval peeti kinni ka kolm altkäemaksu andmises ja kolm selle vahendamises kahtlustatavat. Nemad pääsesid 28. augustiks kõik vabadusse. Hiljem on kahtlustuse saanud ka kaks Poola laevatehasega seotud isikut.

Riigiprokuratuuri kinnitusel käivitus kriminaalmenetlus Kiili ja Kaljuranna tegevuse uurimiseks küll 2015. aastal, kuid kogutud tõendid annavad alust arvata, et võimalikud korruptiivsed tehingud ulatuvad juba aastasse 2009.

Kahtlustuse keskne tehing on riigiprokuratuuri kinnitusel parvlaevahange ning uurimisandmetel tekitab kahtlusi laevade tellimine just Poolast.

Harju maakohus vabastas tänavu 5. jaanuaril korruptsioonis kahtlustatavad Ain Kaljuranna ja Allan Kiili vahi alt, edaspidi peavad nad olema olema elektroonilise järelevalve all.

Tagasi üles