E, 26.09.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Edelaraudtee: reisirongiliiklus on liiga hõre

Merike Teder
Edelaraudtee: reisirongiliiklus on liiga hõre
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Reisirongiliiklus saab lähiaastatel uue hingamise
Reisirongiliiklus saab lähiaastatel uue hingamise Foto: Elmo Riig / Sakala

Edelaraudtee juht tõdes, et praegu on Eesti-sisene reisirongiliiklus liiga hõre, ent lubas, et asi paraneb juba järgmisel aastal, mil ettevõttel on kavas osta uusi diiselronge. Kahe aasta jooksul on kavas kogu rongipark välja vahetada.

Edelaraudtee AS peadirektor Kalvi Pukka tõdes, et on reisirongiliikluse hõreduse pärast ka ise mures. Kõige raskem on olukord Tallinna-Narva suunal, kus praegu on käigus vaid üks rongipaar – nii saab Narvast Tallinna sõita vaid varahommikul kell 6.35 ja Tallinnast Narva kell 16.

«Ka Tallinna-Tartu liinil, millel on täna käigus 2-8 kiirrongireisi ning 4 regionaalrongi, peaks liiklus olema tihedam,» tõdes Pukka. «Vajadust saaks paremini katta 8-10 igapäevase kiirema reisi ning 2-3 rohkemate peatustega reisi ehk regionaalreisiga, millele lisanduksid lisareisid tipp-päevadel. Sellega saaks enamvähem ära katta kogu aktiivse päeva osa ning pakkuda võimalusi erinevatele kliendigruppidele,» arvas ta.

Oluliselt lubas ta asja parandada lähema paari aasta jooksul, mil vahetub välja kogu rongipark. «Juba järgmisel aastal saabuvad Eestisse uued diiselrongid, mis on kaasaegsed, kiiremad ja ökonoomsemad,» lubas Pukka.

Uusi ronge ostetakse praegusest rohkem ning see toob kaasa ka tihedama graafiku. «Kui täna on igapäevases kasutuses 13-14 rongi, ostetakse uusi ronge ca 20.»

«Praegu käigus olev rongipark on arvestatud tänase sõiduplaani täitmiseks, veomahu suurendamiseks tuleks lisada vaguneid, mis igapäevases kasutuses ei ole. Võttes arvesse, et uued diiselrongid tulevad juba uuel aastal ning neid on ka koguseliselt rohkem, pole täna majanduslikult mõistlik investeerida üle 20 aasta vana veeremi renoveerimisse,» märkis ta.

Lisavõimalusi ka tänavu

Pukka lubas, et täiendavaid võimalusi pakutakse reisijatele juba tänavu, esialgu küll vaid väikeses mahus. Nimelt on majandusministeeriumiga sõlmitud kokkulepe, et alates 27. maist pikendatakse suvisel ajal Tartu-Koidula reise kuni Piusa jaamani. «Tahame, et matkajatel ning loodushuvilistel oleks võimalus rongiga sedavõrd kaunisse Eestimaa paika mugavam pääseda,» sõnas Pukka. «AS EVR Infra on rongide käikuandmise ajaks kavandanud ka sealse reisiplatvormi remontida.»

Majandusministeeriumiga on olnud teemaks Tallinn-Tartu liini ja Tallinn-Rapla liini täiendamine lisaväljumistega reedel, mis on reisirongiliikluses tipp-päev. Millised on lisaväljumiste käikuandmiseks rahalised võimalused, on aga ettevõtte sõnul ministeeriumi otsustada.

«Samuti oleks uute rongide tulekul tarvis käivitada ka paljuräägitud Tallinn-Tartu-Riia rongiühendus,» lisas Edelaraudtee juht. «Liikluse tihenemine peab toimuma ka teistel liinidel, sest kuigi reisijate kõige esmane eelistus on lühike sõiduaeg, on sama tähtis võimaluste rohkus väljumisaegade osas,» märkis ta.

«Meie seiskoht on, et reisirongiliiklus peaks tihenema ning sõiduajad lühenema. Usume, kui rongireise oleks rohkem, siis jätkuks ka sõitjaid,» sõnas Pukka.

Praegu on kõige suurema täituvusega Tallinna-Tartu ning Tallinna-Türi-Viljandi suunal sõitvad rongid, kus eelmisel aastal sõitis 433 546 ning 628 734 reisijat. Kõige rohkem on sõitjaid reedeti ja pühapäeva õhtuti, aga ka esmaspäeva hommikul.

Edelaraudtee ASi dotatsioon oli mullu 12,9 miljonit eurot, käesolevaks aastaks prognoositav dotatsioon on 13,4 miljonit eurot.

Märksõnad
Tagasi üles