Ilu, mille sisu on läbipaistev

Copy
Foto: RUUDU RAHUMARU

Kosmeetikapoe letid on vallutatud tuhandete purkide ja pudelite poolt, ühe silt kirjum kui teisel. Mille järgi oma valik teha? Kristi Kalluste tundis värske emana, et seda kõike on liiga palju ning otsustas luua endale kreemid, mille sisu on tema enda poolt kontrollitud ja kokku pandud. Nüüdseks on Bonobo bränd tuntud ka teiste Eesti naiste seas, kes ihkavad leida läbipaistva koostisega ilu.

Kuidas sündis BONOBO?

BONOBO sündis 2014. aastal, mil mina, maailmarändur ja ratsionaalne boheemlaslik looduslaps, hakkasin otsima võimalikult puhtaid ja looduslikke kosmeetikatooteid. Pärast esimese lapse sündi muutus mu nahk eriti tundlikuks, mis viis soovini valmistada ise kreeme, mille koostisosad oleksid tuttavad ja turvalised.

Et loodusega ühenduses olemine on minu jaoks südamelähedane teema, jõudsin üsna pea taimetark Irje Karjuse juurde. Omandasin tema juures saladusi ja teadmisi, mis võimaldasid panna Bonobo ja väekad Eesti taimed koos hingama.

Nüüdseks olen ma kolme lapse ema, tugevdanud oma tutvust taimedega ning täiendanud Bonobo tootevalikut.

Kõike seda innustab mind tegema sügavam sisemine vajadus muuta maailma paremaks.

Maailmas on nii palju kosmeetikatooteid, brände, lähenemisi. Kas tõesti polnud ühtegi piisavalt looduslikku juba olemas?

Tol hetkel sellist toodet nagu mina soovisin tõepoolest ei olnud. Sel ajal oli mul eriti tungiv vajadus teha võimalikult palju asju ise, et teada väga täpselt, millest miski koosneb. Asi ei olnudki konkreetselt tootes või selles, kas seda turul on või mitte. Mind huvitas ka toote tegemise protsess – kes selle toote teeb, kust ta tuleb, mis energia on toote või brändi taga. Mind huvitas suurem pilt.

Minu jaoks oli tol hetkel kõige olulisem ise luua. Ilupoodide riiulid on täis tooteid, igaüks leiab sealt endale kindlasti sobiva, aga mina soovin teha ise, tarbida võimalikult kohalikku ja ka kogu loomeprotsess on olnud algusest peale minu jaoks äärmiselt sütitav.

Mis oli brändi alustamise juures kõige keerulisem?

Ei oskagi välja tuua ühte konkreetset asja, mis selle keeruliseks teeks. Neid pisidetaile, mis kooruvad välja järk-järgult, on lihtsalt nii palju. Üks keerulisemaid asju oli minu jaoks kahtlemata hoopis sisemise enesekindluse leidmine. Samasugune väljakutse oli ka oma aja planeerimine laste kõrvalt. Nüüdseks olen selles aga juba üsna proff.

Kosmeetika maailm on kirju ja mitmekesine. Kuidas seal silma paista? Kõik lubavad ju parimaid tulemusi ja nahasõbralikumat lähenemist.

Pean tunnistama, et mul pole õrna aimugi, kuidas kosmeetikamaailmas silma paista. Ma lihtsalt usun, et kui teha oma asja hinge ja südamega ning trendide asemel rohkem oma sisetunnet järgida, siis see juba iseenesest paistab silma. Ehedus on võti. Aga sama oluline on leida üles need niiöelda oma inimesed ja oma nišš. Bonobo pole masstoodang. Kõik partiid teen väikese kogusena, aga mul on kindel klientuur, kellele Bonobo tooted sobivad ja see ongi äge ja täiesti piisav.

Kuhu edasi? Milliseid tooteid näeme viie või kümne aasta pärast Bonobo pagasis?

Ikka tähtede poole! Hetkel on minu prioriteet hoopis mu kodune elu, minu kolm väikest last, kellest üks veel eriti pisike. Olen rahul, kuidas Bonobo jaoks asjad on Eestis liikunud. Mõne aja pärast, kui on rohkem jõudu ja aega, on kindlasti huvi vaadata ka välja ning leida üles oma kliendid väljaspool Eestit. Uute toodete osas ütlen nii palju, et rõhun pigem kvaliteedile kui kvantiteedile, kuigi protsess koguaeg käib, et täiustada vanu ja leiutada uusi. Seega elame-näeme!

www.bonobo.ee

IG: bonobo_cosmetics

FB: bonobo_native_cosmetics

Copy
Tagasi üles