Mupo võtab kõnniteel parkijad liistule

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õismäe elanik Olev Hannula on oma autot kodu ees juba aastaid niimoodi parkinud, kuid sel nädalal tehti talle selle eest esimest korda trahvi.
Õismäe elanik Olev Hannula on oma autot kodu ees juba aastaid niimoodi parkinud, kuid sel nädalal tehti talle selle eest esimest korda trahvi. Foto: Toomas Huik

Kui varem olid parkimis­trahvid kesklinnas liiklevate autojuhtide mure, siis nüüd toob ka äärelinnas osaliselt kõnniteele pargitud sõiduk järjest sagedamini omanikule trahvi.



Kui mullu esimese kuue kuu jooksul trahviti kõnniteele parkinud autojuhte 2068 korral, siis tänavu samal perioodil tehti juba 8027 trahvi.

Koos trahvide arvuga kasvas neljakordseks ka nende eest linnaeelarvesse laekunud rahasumma. See tekitab paksu verd inimeste seas, kes on ruumipuuduse tõttu juba aastaid oma kodu ees auto osaliselt kõnniteele parkinud.

Sel kolmapäeval tuli nagu välk selgest taevast parkimis­trahv Õismäe elanikule Olev Hannulale, kes on oma autot parkinud ühes ja samas kohas maja ees, osaliselt kõnniteel.

Õismäe tee 125 maja elanikud on omavahel kokku leppinud, et autod pargitakse servapidi kõnniteele. Nii jääb jalakäijatele vähemalt poolteist ruutmeetrit kõndimisruumi.
Sel nädalal avastas Hannula aga auto klaasipuhastaja vahelt trahvikviitungi 300 krooni suuruse hoiatustrahviga.

«Kõige kummalisem on see, et trahv oli tehtud ainult mulle,» lausus ta. «Ühegi teise auto juures trahvikviitungit ei olnud, kuigi vähemalt kümmekond autot oli samamoodi pargitud.»

Trahvisummast rohkem häiris Hannulat sõidukiomanike ebavõrdne kohtlemine.
«Kui ma muposse helistasin ja küsisin, siis öeldi, et nemad ei tea, miks inspektor töö pooleli jättis,» meenutas praegu puhkusel olev mees.

Mupo pressiesindaja Monika Lestberg ütles, et samal ajal tehti sel aadressil trahv kolme sõiduki omanikele, rohkem polevat seal parkimiskorra vastu eksijaid parajasti olnud.

Eksinud olid parkijad aga liikluseeskirja punkti vastu, mis lubab kõnniteel autot parkida vaid seal, kus seda näitab vastav liikluskorraldusvahend. Nad olid täitnud küll sama para­grahvi teise nõude, et jalakäijatele peab vabaks jääma vähemalt 1,5 meetri laiune kõnnitee osa, aga sellest polnud abi.

1 küsimus

Millest on tingitud parkimis­trahvide arvu neljakordne suurenemine tänavu esimesel poolaastal võrreldes mullu sama perioodiga?

Margo Reiska
Tallinna mupo juhataja asetäitja

Esimesel poolaastal menetletud valesti parkimise väärtegude juhtumite arvu kasv on tingitud tõhusamast ja koordineeritumast tööst.

Munitsipaalpolitsei amet sai keelatud kohas parkimise väärtegude menetlusõiguse 1. jaanuaril 2009. Mullu tegeles Tallinnas keelatud kohas parkimise menetlustega transpordiameti linnatranspordi osakond ja munitsipaalpolitsei amet.

Selle aasta alguses toodi transpordiameti linnatranspordiosakond koos töötajatega üle munitsipaalpolitsei ameti alluvusse. Kui väärtegude menetlemisega tegeleb ainult üks asutus, siis on võimalik töö parem ja efektiivsem organiseerimine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles